اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد «نارنجی» شد/ تشکر و درخواست «یلدایی» فرماندار از شهروندان

فرماندار مشهد با بیان اینکه امروز شرایط کرونا در این شهر رسما نارنجی اعلام شد، از همراهی مردم تشکر کرد و گفت: منع تردد در این شب از ساعت 21 تا چهار صبح است و تغییری در ساعت محدودیت نخواهیم داشت.

مشهد «نارنجی» شد/ تشکر و درخواست «یلدایی» فرماندار از شهروندان

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی، وضعیت مشهد رسما «نارنجی» اعلام شد که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی این وضعیت، اقدام خواهیم کرد.

فرماندار مشهد ضمن تشکر از همراهی و همکاری مردم و بازاریان، این تغییر رنگ را حاصل تلاش و همکاری اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: در وضعیت قرمز فقط گروه شغلی یک امکان فعالیت داشت که الان در وضعیت نارنجی محدودیت‌ها برای گروه شغلی دو هم برداشته شد و ما ابلاغش را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: کاهش محدودیت‌ها برای فعالیت گروه شغلی دو به معنای خوب بودن وضعیت نیست و قطعا باید فعالیت‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشد تا با کمک هم از این وضعیت هم عبور و به وضعیت زرد برسیم و مشاغل بیشتری امکان فعالیت پیدا کنند.

فعالیت 10 اکیپ نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مشهد

هاشمی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های ابلاغی توسط مردم و گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت، بیان کرد: 10 اکیپ نظارتی در سطح شهر این موضوع را رصد می‌کنند و در صورتی که ببینیم کسانی هستند که رعایت نمی‌کنند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند مجبور می‌شویم نسبت به پلمب اقدام کنیم.

فرماندار مشهد افزود: در شرایط نارنجی حضور تا 2 سوم کارکنـان دسـتگاه‌هـای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و حضور کارکنـان سایر دستگاه‌ها تا نصف است، همچنین در بحث جلسات در وضعیت قرمز حداکثر 15 نفر مجاز به حضور بودند که در وضعیت نارنجی این عدد به 20 نفربا رعایت کامل پروتکل‌ها افزایش یافت.

وی در خصوص دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی و فرهنگی هم گفت: این فعالیت‌ها همچنان به طور کامل تعطیل است و منع تردد از ساعت 21 تا چهار بامداد هم برقرار است. 

هاشمی ادامه داد: مشاغل گروه 2 شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیرمواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدنسازی، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزئینات داخلی ساختمان، مراکزفروش کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک،کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه هستند که از امروز مجاز به فعالیتند.

خواهش فرماندار مشهد در آستانه «یلدا»

فرماندار مشهد در خصوص شب یلدا بیان کرد: منع تردد در این شب از ساعت 21 تا چهار صبح است و تغییری در ساعت محدودیت نخواهیم داشت؛ اما با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بیش از نصف ابتلاها به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ داده است، از مردم خواهش می‌کنم یلدای امسال را در سطح خانوار و بدون حضور میهمان برگزار کنند تا شرایط به حالت قرمز برنگردد.

هاشمی عنوان کرد: برگشت شرایط به حالت قرمز باعث تشدید محدودیت‌ها و تعطیلی کسب و کار کسبه خواهد شد و این به نفع هیچکس نیست.

انتهای پیام/ 70068/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول