اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اختصاص 40 درصد تغییر مانده تسهیلات بانکی تناسبی با ساخت 1 میلیون مسکن ندارد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی با منابع مد نظر کمیسیون عمران یعنی 40 درصد از تغییر مانده تسهیلات ممکن نیست و این منابع مالی تناسبی با نیاز به مسکن ندارد.

اختصاص 40 درصد تغییر مانده تسهیلات بانکی تناسبی با ساخت 1 میلیون مسکن ندارد

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این طرح ساخت سالانه حداقل 1 میلیون واحد مسکونی به دولت تکلیف می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که طرح جامع مسکن تنها سندی است که تعداد نیاز به ساخت واحدهای مسکونی را برای وزارت راه و شهرسازی تعیین مشخص می‌کند، تاکید کرد: در شرایطی که نیاز به ساخت واحدهای مسکونی از سوی قانون دیگری به وزارت راه و شهرسازی تکلیف شود، منابع مالی لازم برای آن نیز باید مشخص باشد.

*ساخت 1 میلیون واحد مسکونی با استفاده از 40 درصد تغییر مانده تسهیلات ممکن نیست

وی در بیان نحوه تامین مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بر اساس آخرین جلسات برقرار شده در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار شد، 40 درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی مندرج در طرح جهش تولید به کار گرفته شود.

اصلانی در بیان این نکته که منابع مالی ناشی از 40 درصد تغییر مانده تسهیلات بانکی برای ساخت 1 میلیون واحد مسکونی کافی نیست، گفت: در سال 97، میزان تغییر مانده تسهیلات بانکی برای تامین مالی ساخت تنها 140 هزار واحد مسکونی کافی بوده و این رقم اختلاف زیادی با سرمایه لازم برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی است.

*منابع مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن با جزئیات این طرح هم‌خوانی ندارد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آمار تغییر مانده تسهیلات بانکی در سال 98، گفت: اگرچه منابع مالی ناشی از 40 درصد تغییر مانده تسهیلات بانکی در سال 98 به دلایل مختلف از جمله مهلت دادن بانک‌ها به مشترکان برای بازپرداخت تسهیلات به جهت مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا بیشتر از سال 97 بود، اما این منابع مالی نیز برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی کافی نیست.

اصلانی در پایان ضمن اشاره به لزوم همخوانی منابع مالی در نظر گرفته شده با تعداد واحدهای مسکونی مندرج در طرح گفت: ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی با منابع مد نظر کمیسیون عمران یعنی 40 درصد از تغییر مانده تسهیلات ممکن نیست و این منابع مالی تناسبی با نیاز به مسکن ندارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول