اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راه‌اندازی گذر موسیقی در مرکز تهران

معاون شهردار منطقه 6 تهران از راه‌اندازی گذر موسیقی در مرکز پایتخت خبر داد.

راه‌اندازی گذر موسیقی در مرکز تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مرتضی مطهری، معاون شهردار منطقه 6 تهران درباره پروژه های محلی مرکز تهران اظهارداشت: جهت اجرای پروژه های جدید در این منطقه  حدود 30 میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری تهران تخصیص یافته است و 16 پروژه کوچک مقیاس در سطح منطقه 6 داریم که برای مناقصه فرستاده‌ایم و 30 پروژه قابل افتتاح تا اردیبهشت ماه 1400 خواهیم داشت.

وی از احداث مسیرهای دوچرخه و پیاده‌راه‌سازی، پاتوق محله، احداث سوله بحران، نصب مخازن آب اضطراری، راه‌اندازی گذر موسیقی، گذر صنایع دستی، آرام‌سازی معابر اطراف پارک هنرمندان به عنوان برخی از این پروژه‌ها نام برد.  

مطهری با بیان اینکه معبر سواره‌روی دور پارک را سنگ فرش و آرام‌سازی می‌کنیم، درباره راه‌اندازی گذر موسیقی در مرکز تهران نیز گفت: خیابان لارستان مهد ابزار موسیقی بوده و است. گذر موسیقی با اجرا و ایجاد المان‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری بر اساس طرح نت‌های موسیقی ایجاد می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال، کف خیابان لارستان از مطهری تا خیابان عبده، توسط سنگ‌هایی مشابه کف خیابان 30 تیر سنگفرش می‌شود که با استفاده از یک دانه‌بندی مبتنی بر تفاوت رنگ‌ها در بافت این سنگفرش، حالت تیره و روشن ایجاد شده و شکل نت‌های موسیقی بزرگ در سنگفرش ایجاد می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 تهران با اعلام اینکه پیاده‌راه‌سازی در دو طرف خیابان لارستان و کاشت و بهسازی فضای سبز در این خیابان در دستور کار است، تاکید کرد: برنامه‌ها بر پیاده‌محور شدن این خیابان متمرکز است. همچنین خودروها پس از اجرای طرح گذر موسیقی، فقط در یک طرف این خیابان می‌توانند توقف کنند.

مطهری همچنین از ایجاد فضاهای توقفگاهی کوچک به صورت یک پاتوق محله با امکان اجتماع تعدادی محدود در خیابان لارستان و پخش موسیقی زنده در آن توقفگاه‌های کوچک خبر داد.  

وی اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی، ایجاد پاتوق محله و پیاده‌محور شدن فضای جلوی ورزشگاه شیرودی را از دیگر پروژه‌های کوچک مقیاس سطح منطقه 6 تهران دانست و درباره ایجاد گذر صنایع دستی نیز گفت: خیابان استاد نجات اللهی، گذر صنایع دستی می‌شود که پیمانکار آن هم تعیین شده و تجهیز کارگاه صورت گرفته است. فاز اول گذر از اول خیابان استاد نجات اللهی از سمت خیابان کریمخان تا سپند اجرا می‌شود که طی آن آرام‌سازی خیابان اتفاق بیفتد و گذر صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود. این طرح تا خیابان طالقانی اجرا خواهد شد.

معاون شهردار منطقه 6 تهران در تشریح منظور از آرام‌سازی خیابان، گفت یکی اینکه سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهیم و دیگری اینکه جذابیت بصری در خیابان که بوجود آوریم. البته از بعد عمرانی فقط باید سرعت را کاهش دهیم. آرام‌سازی بعد ترافیکی نیز دارد که با سرعت‌گیر و چراغ‌های ترافیکی و محدودیت سرعت قابل اجرا است. در بحث‌های خدمات شهری و زیباسازی هم موضوع فضای سبز و هماهنگی هماهنگ‌سازی  تابلوها و ... مطرح است.

مطهری افزود: در پیاده‌راه‌سازی گذر صنایع دستی، در کف خیابان از بتن درجا استفاده می‌شود. این بتن صاف نیست بلکه برجستگی‌های خیلی ریز دارد که به آن طرح آجر می‌گوییم. این برجستگی ها با قالب‌هایی در بتن ایجاد می‌شود که هم از لغزندگی خیابان جلوگیری می کند و هم باعث آرام‌سازی می‌شود. همچنین انهار واقع در خیابان نجات اللهی بخش قابل توجهی از فضا را گرفته است که با لوله‌گذاری روی نهرها را می پوشانیم و از فضای روی آن استفاده خواهیم کرد.

معاون شهردار منطقه 6 تهران در ادامه تشریح پروژه‌های این منطقه از اتمام عملیات احداث سوله بحران 2300 مترمربعی در این منطقه خبر داد و گفت: این سوله آماده افتتاح است و قرار است جزو چهار سوله پایلوتی باشد که تحویل سازمان مدیریت بحران شهر تهران می‌دهیم.

وی در پایان گفت: یک مخزن آب اضطراری در حال حاضر از سوی معاونت خدمات شهری منطقه در دست اقدام داریم که خشکه‌چینی‌های روی آن توسط معاونت عمرانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول