اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایران رتبه 16 تولید علم در جهان را دارد/ نمی‌توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فاصله علم تا عمل در کشور ما زیاد است و نمی‌توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم.

ایران رتبه 16 تولید علم در جهان را دارد/ نمی‌توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه علم و فناوری رینوتکس تبریز که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از اتفاقات شاید ناخواسته سبب خیر می‌شود؛ کرونا ما را به سمت و سوی فضای مجازی و دنیای اینترنت برد که نمایشگاه‌های عرصه علم و فناوری باید، پیشگام این عرصه باشند.

وی افزود: یکی از افتخارات بزرگ ایران پیشرفت در عرصه‌های علمی و فناوری است و در دهه‌های گذشته در راستای تولید علم و پیشرفت‌های علمی و فناورانه رتبه 16 دنیا را به خود اختصاص دادیم.

پورمحمدی ابراز داشت: اما هر چند در تولید علم رتبه 16 دنیا را داریم، در فناوری در جایگاه 70 به بعد قرار داریم؛ یعنی فاصله علم و عمل ما زیاد است و نمی‌توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس کمک می‌کند تجاری‌سازی علم میسرتر باشد، یادآور شد: در هر نمایشگاه بین 200 تا 300 طرح ما در فن بازارها تجاری‌سازی شده است و امیدواریم در نمایشگاه امسال هم طرح‌های زیادی بتواند به مرحله تجاری‌سازی برسد.

این مسوول اذعان داشت: یکی از فلسفه‌های برگزاری  نمایشگاه رینوتکس به رخ کشیدن توانمندی‌های علمی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی  است و امروز اگر درون شبکه نباشیم کارهایمان ارزشی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در نمایشگاه رینوتکس فقط دستاورها ارائه می‌شد ولی در حال حاضر نیازهای صنعت نیز عرضه می‌شود و به سمت و سوی خوداتکائی بیشتر گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول