اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای موفق «طرح شهید سلیمانی» در گلستان/ تقدیر استاندار گلستان از فرمانده سپاه نینوا

اثر مثبت اجرای «طرح شهید سلیمانی» در گلستان باعث تاثیرگذاری خوب در کاهش شیوع ویروس کرونا در گلستان داشت که با تقدیر استاندار از فرمانده سپاه و سایر دستگاه‌های مشارکت کننده را به همراه داشت.

اجرای موفق «طرح شهید سلیمانی» در گلستان/ تقدیر استاندار گلستان از فرمانده سپاه نینوا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «طرح شهید سلیمانی» به عنوان یکی از طرح‌های اجرا شده در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور به ویژه در استان گلستان اجرا شد.

نقش محوری سپاه در ساماندهی و اجرای غربالگری، حمایت‌های معیشتی، درمانی و شناسایی افراد مبتلا و یا دارای علامت مشکوک به کرونا، با تاثیرگذاری بالا در دستاوردهای کاهشی شیوع ویروس کرونا همراه بوده است.

 

بکارگیری بیش از ۴ هزار نیروی بسیجی، بهداشت و هلال احمر در این طرح در قالب گروه‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی و اجرای ماموریت‌های محوله، کاهش ۳۰ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌های استان را به همراه داشته به صورتی که استان گلستان پس از چند هفته اجرای محدودیت‌ها و اقدامات انجام شده در «طرح شهید سلیمانی» امروز تنها شاهد یک شهرستان قرمز است که امید می‌رود در روزهای آینده با ادامه دار بودن این اقدامات در این شهر نیز شاهد کاهش مبتلایان و بستری شدگان باشیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ظهر امروز در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: اهداف اصلی در «طرح شهید سلیمانی» کاهش بستری، کاهش مرگ و میر، حمایت از گروه‌های در معرض خطر، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت حضوری و غیرحضوری است.

سردار علی ملک شاهکوهی تاکید کرد: در «طرح شهید سلمانی» استان گلستان به یک هزار و ۴۱۳ منطقه یا بلوک تقسیم بندی شد تا اقدامات مد نظر با یک ساماندهی و هماهنگی مناسبی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به گروه‌های هدف و خانواده‌های شناسایی شده در معرض خطر و نیازمند اقدام شد و در مجموع از فروردین ماه تاکنون ۲۷۶ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش «کمک مومنانه» اهدا شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج با تمام امکانات، نیروها، پایگاه‌های مقاومت در مساجد و محلات در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

ملک‌شاهکوهی گفت: سپاه نهادی مردمی و برای مردم است و هر اقدامی که آرامش، امنیت و سلامتی مردم را تامین کند به طور قطع سپاه در میدان عمل خواهد بود.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای موفق «طرح شهید سلیمانی» در استان گلستان و تقدیر از فرمانده سپاه نینوا گلستان در راستای مشارکت و هدایت این طرح تصریح کرد: ای کاش زودتر این طرح را اجرا می‌کردیم.
هادی حق‌شناس بیان کرد: این شرایط حاکم در استان شرایط شکننده‌ای است و‌ نباید حال که شرایط نارنجی شده دقت‌ها و رعایت بهداشت را ترک کنیم.
وی اضافه کرد: اگر بیش از ۹۰ درصد مردم ماسک بزنند مشکل حل خواهد شد و باید این اصل را جدی بگیریم.
استاندار گلستان با اشاره به نگرانی‌های موجود برای شب یلدا تاکید کرد: از تمام فعالان در عرصه رسانه، تیم‌های مراقبتی و نهادهای فرهنگی تقاضا داریم این نکته که دورهمی‌ها و مراسم‌های تجمعی باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود را بارها تاکید کنند.

حق‌شناس گفت: تمام کارشناسان، پزشکان، محققان و صاحب نظران در عرصه سلامتی مردم و تیم‌های تحقیقی ویروس کرونا معتقدند و تاکید می‌کنند بیشترین خطر شیوع در تجمع‌ها است و از مردم تقاضا داریم در شب یلدا از برگزاری مهمانی و دورهمی جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی در شهرهای نارنجی بلامانع است و همچنین محدویت تردد بین شهری در تمام شهرهای نارنجی وجود دارد.

استاندار گلستان گفت: در شهرهای گرگان و گنبدکاووس از ساعت 9 شب تا چهار صبح ممنوعیت تردد درون‌شهری وجود دارد.

حق‌شناس از مردم تقاضا کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه انقطاع شیوع ویروس کرونا را فراهم آورند و تصریح کرد: در صورت عادی انگاری شرایط، دوباره با افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها مواجه خواهیم شد.

وی در پایان از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی صحیح و دائمی و کارشناسی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر تنها شهر گمیشان در استان گلستان در شرایط قرمز قرار دارد و سایر شهرهای استان در وضعیت نارنجی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر ۵۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کمتر شده است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول