اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از بخش نخست محور فیروزآباد - کوار در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش نخست چهار خطه کردن محور فیروزآباد - کوار در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک می‌رود.

بهره‌برداری از بخش نخست محور فیروزآباد - کوار در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی  و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های راهسازی حوزه انتخابیه فیروزاباد، قیروکارزین و فراشبند بازدید کردند.

 خیرالله خادمی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: چهار خطه کردن محور فیروزآباد -کوار از اولویت‌های وزارت راه است که باید عملیات اجرایی آن تسریع شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تصمیم بر آن است که بخش نخست محور فیروزاباد - کوار در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری و به زیر بار ترافیک رود. 

وی ادامه داد: با تسریع در اجرای این پروژه مشکل مردم این شهرستان که مدتهای بسیاری درگیر رفع آن بودند، مرتفع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جاده فراشبند- جم بیان داشت: با هماهنگی های لازم باید بخشی که آماده بهره‌برداری شده، زیر بار ترافیک رفته تا مشکلات ترافیکی در جاده این شهرستان به جم کاسته و مرتفع شود.

خادمی با اشاره به جاده قیروکارزین و گردنه موجود گفت: بخش هایی از این پروژه کار شده و امید است بتوانیم با تامین قیر و منابع مالی بخش نخست آن که حدود هفت کیلومتر است را در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: نواقص جاده‌ای دیگری نیز وجود دارد که مربوط به حوزه راهداری بوده و با هماهنگی، دستورات لازم داده خواهد شد.

محور کوار- فیروزاباد- جم و عسلویه از لحاظ ترافیک ویژه و استراتژیک است

در ادامه نماینده مردم شهرستان های فیروزاباد، قیروکارزین و فراشبند نیز با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات حوزه استحفاظی و انتخابیه فیروزآباد در حوزه اقتصادی و راه اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد با توجه به اینکه محور شریانی و کریدور استان فارس به منطقه اقتصادی -صنعتی عسلویه و پارس جنوبی بوده از لحاظ ترافیک ویژه و استراتژیک است.

 وی اضافه کرد: در این شهرستان روزانه حدود هزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت‌های صنعتی و نفت کوره از استان‌های دیگر در این حوزه تردد می‌کند و همچنین این مدل کامیون‌ها از سمت عسلویه به شیراز حامل مواد خطرناک از نوع گاز و مشتقات اکسیدکننده تردد می‌شود.

جاده کوار - فیروزاباد - جم نگاه ویژه وزارت راه را می‌طلبد 

محمد مهدی فروردین بیان داشت: در شبانه‌روز حدود ۱۰۵ دستگاه اتوبوس و ۸۰۰ ماشین با بار شش تن به بالا از این محور عبور می کند که با توجه به شرایط جاده‌ای و خودروهای حامل مواد خطرناک، ضریب وقوع حادثه و  خسارات جانی و مالی افزایش می‌‌یابد.

 نماینده مردم شهرستان های فیروزاباد، قیروکارزین و فراشبند تصریح کرد: جاده فیروزآباد که سال‌ها به عنوان یک مسیر پُر تردد کامیون‌های باری، تریلرها و نفت‌کش‌ها و به هنگام بارندگی بسیار لغزنده بوده نیازمند توجه بیشتر و تزریق اعتبارات مناسب و البته به موقع در بحث‌های ایمن‌سازی، روشنایی و تعریض است که نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول