اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اهداف نمایندگان مجلس همسو با اهداف عالی اسلام باشد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نمایندگان مردم در مجلس دقت کنند که اهدافشان همسو و هم‌راستا با اهداف عالیه اسلام و انقلاب باشد.

اهداف نمایندگان مجلس همسو با اهداف عالی اسلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امروز در جمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز شما در مجلسی نشسته‌اید که چشم امید جهان اسلام هستید و گزارش کار شما فقط به ما و شورای نگهبان نمی‌رسد بلکه گزارش شما را برای صاحب اصلی این کشور و انقلاب، امام زمان (عج) می‌برند. 

وی افزود: پس بر همه ما است که دقت کنیم وقتی گزارش عملکردمان در پیشگاه حضرت ارائه می شود، خجالت‌زده نشویم. 

امام جمعه شیراز خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: پس اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که دارید، باید همسو و هم‌راستا با اهداف عالیه اسلام باشد و نباید هیچ چیز جز مصالح انقلاب اسلامی را در مجلس مد نظر بگیرید. 

وی با اشاره به اینکه هر یک از ما وقتی مسئولیتی را عهده‌دار می‌شویم مایل به انجام کار و فعال و پرانرژی هستیم، تاکید کرد: در این میان گاهی شیطان از انگیزه‌های ما سوء‌استفاده کرده و انسان را وسوسه می‌کند که مثلا بودن تو در این جلسه یا در این جایگاه و یا در این مسئولیت، بیشتر در چشم است و آنجا نیست. 

آیت‌الله دژکام گفت: کسی که مسئولیت می‌پذیرد، در معرض انواع وسوسه‌های شیطان قرار می‌گیرد، پس بنده همه شما بزرگواران و خودم را به تواضع و فروتنی دعوت می‌کنم. 

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: نگران تواضع کردن نباشید، تواضع انسان را کوچک نمی‌کند بلکه انسان با کنار گذاشتن ادعا و منیت خود، بزرگ می‌شود، پس در این مسئولیت نمایندگی امتحان‌های بسیاری برای شما پیش می‌آید که همچون امتحان شما به نماز خواندن و روزه گرفتن و انجام احکام شرعی نیست، بلکه امتحان شما در رعایت حقوق مردم و پیگیری مسائل کلان نظام اسلامی و عدم مسامحه و کوتاه آمدن از مصالح ملی کشور است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه تاکید کرد: در تصمیم‌گیری‌ها و رای دادن دقت کنید و مراقب وسوسه شیطان باشید. 

وی افزود: نگاه عمیق کنیم و ببینیم رضایت خداوند در انجام کدام کار است؟ که قطعا جوابش را در دنیا و آخرت خواهید گرفت. 

دژکام در بخش پایانی سخنانش گفت: یکی از نقاط اساسی تفاوت بین حکومت اسلامی و ولایی با حکومت دموکراتیک لیبرال دموکراسی این است که در لیبرال دموکراسی شما می‌خواهید حزب سیاسی که نماینده آن هستید و یا نهایتا بخشی از توده مردم و یا همه مردم را راضی کنید ولی در حکومت اسلامی و ولایی، چون مردم‌سالاری دینی را قبول داریم شما باید خالق هستی و مخلوقاتش را راضی کنید و در این راستا خداوند فرموده است که اگر یک‌رنگ باشید و کار درست را انجام دهید، دل‌های مردم را به سمت شما هدایت می‌کنم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول