اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

واقعیات قاچاق چوب و کوره زغال در کهگیلویه و بویراحمد/منابع طبیعی به بایگانی خود مراجعه کند؟!+فیلم

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطلب قاچاق چوب به همراه مجوزهای متعدد کوره‌های زغال استان بلای جان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد شدند پاسخگو شد.

واقعیات قاچاق چوب و کوره زغال در کهگیلویه و بویراحمد/منابع طبیعی به بایگانی خود مراجعه کند؟!+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطلب "قاچاق چوب به همراه مجوزهای متعدد کوره‌های زغال استان بلای جان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد شدند" این گونه آورده است: 

 ۱. سازمان صمت قبل از صدور هر گونه مجوز صنعتی، مراتب را از دستگاه‌های اجرایی مرتبط، استعلام می‌نماید و در صورت ارائه پاسخ مثبت استعلامات، اقدام به صدور مجوز می‌کند.

۲.تاکنون ۴ مجوز صنعتی با موضوع فعالیت تولید زغال از ضایعات سلولزی با اخذ موافقت دستگاه های اجرایی استان (از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست استان) صادر گردیده که در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر بوده و  ۲ واحد از این کارگاه ها موفق به دریافت پروانه بهره برداری صنعتی شده‌اند.

۳.متاسفانه در گزارش و مطلب منتشر شده به صدور مجوزهای متعدد توسط سازمان صمت اشاره شده که خلاف واقعیت موجود است.

 ۴.منابع طبیعی و آبخیزداری استان صدور پاسخ مثبت مجوز تولید زغال را منوط به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر رعایت قوانین و مقررات و عدم تعرض به جنگل ها و منابع طبیعی نموده و برای ارایه آمار مستند به مردم فهیم و خوانندگان محترم ، به جای ارائه داده های خلاف واقع کافی بود به سوابق تعهدهای محضری اخذ شده در سیستم بایگانی خود مراجعه و نظرات فنی و کارشناسی ارائه می نمودند.

 

 

۵. متاسفانه درج این مطالب غیر کارشناسی، این موضوع را به ذهن مخاطب متبادر می شود که تمام ۲۷۳ متخلف دارای کوره زغال و ۶۶ کوره امحاء شده ، دارای مجوز از سازمان صمت بوده اند این در حالی است که مجوزهای صادره توسط این سازمان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

۶.لازم به ذکر است با توجه به مصوبه شورای محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان صدور مجوز تولید هر نوع زغال، از تیر ماه سالجاری در استان ممنوع شده است.

۷.خوشبختانه صدا و سیمای مرکز استان گزارش جامعی از قاچاق چوب استان به استان های مجاور تهیه و به محل کوره های تولید زغال در آن استان ها نیز مراجعه نمود و تماشای این گزارش مصور خالی از لطف نیست و امیدواریم به جای پاک کردن صورت مساله و درج مطالب خلاف واقع در مورد سازمان صمت، بحث نظارت جدی و صیانت از جنگل های بلوط استان به دغدغه ای جدی برای همه ما تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول