اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: موضع جدید واشنگتن درباره صحرای غربی باعث آغاز درگیری‌ها می‌شود

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با انتقاد از موضع جدید دولت آمریکا درباره وضعیت صحرای غربی، هشدار داد که این موضع باعث آغاز موج جدید درگیری‌ها در این منطقه خواهد شد.

مسکو: موضع جدید واشنگتن درباره صحرای غربی باعث آغاز درگیری‌ها می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز شنبه هشدار داد که موضع جدید آمریکا می‌تواند به صورت چشمگیری مانع از پیشبرد تلاش‌های سازمان ملل برای حل موضوع صحرای غربی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «اقدام واشنگتن در برسمیت شناختن حق حاکمیت مراکش بر صحرای غربی می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل با هدف حل درگیری‌ها را تضعیف کرده و به خشونت‌های جدید در منطقه منجر شود.»

در این بیانیه تاکید شده است: «با این تصمیم، دولت "دونالد ترامپ" (رئیس جمهور آمریکا) قصد دارد تا چارچوب قانونی بین‌المللی برسمیت شناخته شده درباره راه‌حل صحرای غربی را تضعیف کند که بر اساس این راه‌حل، وضعیت نهایی منطقه از طریق همه‌پرسی مشخص خواهد شد.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «موضع جدید آمریکا به طور چشمگیری مانع از پیشبرد تلاش‌های سازمان ملل برای حل اوضاع صحرای غربی خواهد شد و روابط میان طرف‌هایی که به طور مستقیم در آن دخالت داشته را تشدید کرده و باعث تحریک درگیری‌های مسلحانه جدید در منطقه صحرا-ساحل خواهد شد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نیز نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او در این باره نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول