اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف و توقیف 2 محموله غیراستاندارد پوشک بچه در شرق گلستان

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: دو محموله غیر بهداشتی و غیراستاندارد پوشک بچه به صورت فله‌ای در گنبدکاووس و مینودشت کشف و توقیف شد.

کشف و توقیف 2 محموله غیراستاندارد پوشک بچه در شرق گلستان

محسن خسروی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: تیم بازرسی اداره استاندارد گنبدکاووس در راستای اجرای وظایف نظارتی و در بازدیدهای خود موفق به کشف و توقیف دو محموله پوشک بچه فاقد نشان استاندارد شد که به  صورت فله‌ای  و غیربهداشتی در شهرستان گنبدکاووس و مینودشت توزیع و به  فروش می‌رسید.
وی تصریح کرد: در این بازرسی مجموعا ۵ هزار عدد پوشک بچه فله‌ای بدون نام و نشان تجاری و بدون اصالت و یک‌هزار عدد پوشک بچه با نام تجاری مختلف که همگی علاوه بر غیربهداشتی بودن غیراستاندارد بوده با دستور قضایی دادستان مینودشت کشف، توقیف و امحا شد.
رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این نوع پوشک در بعضی از واحدهای تولیدی کشور  از محل ضایعات ناشی از خط تولید همان کارخانه با کیفیت بسیار پایین‌تر تولید شده و متخلفان این پوشک‌ها را به صورت فله‌ای توسط دستفروشان سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرهای شرق و یا شبانه در میادین مرکزی شهر به ویژه گنبدکاووس به فروش می‌رساندند.
وی بیان کرد: این نوع فروش جدای از شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور و استان باعث جذب آلودگی میکروبی و ویروسی توسط لایه خارجی پوشک بچه شده که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به سلامتی  کودک وارد خواهد کرد.
خسروی گفت: از همه هموطنان عزیز می‌خواهم که از خرید اجناس با کیفیت پایین و ارزان جدا خودداری کرده و به فکر سلامتی افراد خانواده خود باشند.
وی ادامه داد: هموطنان برای اطمینان از استاندارد بودن کالا می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.
رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ابراز کرد: سازمان ملی استاندارد به صورت لحظه‌ای پاسخگوی استعلام کالاهای موردنظر هموطنان برای اطمینان بودن از استاندارد است.
شهرستان‌های گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، رامیان و آزادشهر با یک میلیون نفر جمعیت در شرق گلستان واقع شده است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول