اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمک بلاعوض 73 میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید دانه‌روغنی در گلستان

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: ستاد اجرایی برای تولید دانه روغنی در 20 هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال اول 73 میلیارد ریال کمک بلاعوض می‌کند.

کمک بلاعوض 73 میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید دانه‌روغنی  در گلستان

محمدمهدی سلمانزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: کمک به تامین امنیت غذایی کشور و تداوم حضور تولید پایدار در بخش کشاورزی یکی از موضوعات محوری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ویژه در سال «جهش تولید» است.
وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی موجود خود و تکیه بر توان تولیدکنندگان با محوریت تولید نهاده‌های استراتژیک و با انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت جهادکشاورزی طرح «جهش تولید» را در اراضی دیم گلستان با مساعدت مالی پنج ساله حمایت خواهد کرد.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان با اشاره به اجرای این طرح در هشت شهرستان گلستان خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین این ستاد و وزارت جهاد کشاورزی برنامه عملیاتی جهش تولید در ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان‌های گالیکش، کلاله، مراوه‌تپه، بندرترکمن، گنبدکاووس، گمیشان، آققلا و علی‌آبادکتول به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

* کشت و تولید ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان به دانه‌های روغنی
وی بیان کرد: در این طرح در ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان دانه‌های روغنی کشت و تولید می‌شود و در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ستاد اجرایی ۷۳ میلیارد ریال برای این تولیدات کمک بلاعوض خواهد کرد.
سلمانزاده گفت: در این طرح کمک‌هایی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی، خرید ریزدانه کار کلزا، خرید هد برداشت، آموزش کشاورزان، خرید کود، ریز مغذی و غیره به مدت پنج سال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام خواهد شد.
وی ابراز کرد: در این طرح گزینش کشاورزان بر مبنا محاسبه میانگین عملکرد سه سال قبل کشاورزان و پیش‌بینی عملکرد وی در سال جاری کشت قرارداد با کشاورزان و تحویل نهاده‌ها توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: این طرح در راستای افزایش درآمد کشاورزان و رسیدن به تولید بیشتر در تحقق شعار سال جهش تولید اجرا می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول