اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۶۴ پروژه پویش «ره سلامت» در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۴ پروژه پویش «ره سلامت» در خراسان‌جنوبی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال به‌صورت همزمان توسط وزیر بهداشت افتتاح و راه‌اندازی شد.

۶۴ پروژه پویش «ره سلامت» در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی‌فیروزآبادی صبح امروز در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان در یازدهمین پویش ملی سلامت با حضور وزیر بهداشت، اظهار داشت: هم‌اکنون 14 بیمارستان و یک هزار و 456 تخت ثابت در استان فعال است.

وی با بیان اینکه تخت‌های ویژه از 102 به 194 تخت افزایش یافته است، بیان داشت: همچنین پنج مرکز تحقیقات و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی دانشکده داروسازی و پذیرش 25 دانشجو خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 12 مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شده و آزمایشگاه ویروس‌شناسی در اسفندماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

دهقانی با تأکید بر اینکه موج سوم کرونا با همکاری مدافعان سلامت و همراهی مردم شکسته شد، تبیین کرد: در حال حاضر 60 پروژه عمرانی با 43 هزار متر مربع در دست اجرا است که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح 64 پروژه عمرانی و تجهیزاتی در یازدهمین پویش ره سلامت در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: پروژه‌های عمرانی با 14 هزار و 990 مترمربع با اعتبار 112 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: پروژه‌های افتتاحی شامل 10 خانه بهداشت، سه پایگاه جامع سلامت، شش پایگاه اورژانس 115، توسعه اورژانس شفای بشرویه، آموزشگاه بهورزی بیرجند، افتتاح هشت مرکز جامع سلامت، دو دستگاه اکسیژن‌ساز، 17 تخت ویژه و سه دستگاه سی تی اسکن در شهرستان های طبس، فردوس و نهبندان است.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع برای افتتاح 64 پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یک هزار و 124 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/3403/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول