اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

جزئیات عملکرد ۸ ماهه بودجه ۹۹/ تنها ۷ درصد منابع نفتی و فروش اموال محقق شد+جدول

در حالی که جزئیات عملکرد 8 ماهه بودجه سال جاری از تحقق تنها 7 درصد از منابع نفتی و فروش اموال مازاد خبر می‌دهد، میزان منابع پیش‌بینی‌شده دولت از این محل در لایحه بودجه سال آینده 110 درصد رشد کرده است.

جزئیات عملکرد ۸ ماهه بودجه ۹۹/ تنها ۷ درصد منابع نفتی و فروش اموال محقق شد+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اطلاعات خزانه داری کل کشور از بررسی عملکرد هشت ماهه منابع و مصارف بودجه عمومی دولت در سال 1399 نشان می‌دهد در 8 ماهه امسال 328 هزار و 760 میلیارد تومان منابع وصول شده است.

از این میزان سهم درآمدهای عمدتا مالیاتی، گمرکی و سایر نیز 169 هزار و 344 میلیارد تومان است تا پایان سال باید بیش از 119 هزار میلیارد تومان دیگر وصول شود. براین اساس 88 درصد درآمدهای مصوب به نسبت 8 ماهه بدست آمده است.

همچنین از محل فروش نفت و اموال مازاد منقول و غیر منقول 7 هزار و 326 میلیارد تومان حاصل شده که حدود 7 درصد رقم مصوب 8 ماهه بدست آمد. این در حالی است که دولت برای سال آینده بیش از 225 هزار میلیارد تومان از این محل منابع پیش بینی کرده که عدم تحقق و نااطمینانی از وصول را بالاتر بوده که در نهایت منجر به کسری شدید می‌شود. آثار این کسری خود را روی نقدینگی و تورم به جامعه تحمیل می‌کند.

برای اعتبارات عمرانی نیز بیش از 52 هزار میلیارد تومان پرداختی به پیمانکاران ثبت شده است. در طرف مصارف نیز 358 هزار و 838 میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم 265 هزار و 931 میلیارد تومان بابت هزینه ها بخصوص حقوق و دستمزد کارمندان دولت پرداخت شد.

تملک دارایی‌های مالی که به بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشر شده سال‌های گذشته مربوط می‌شود نیز در هشت ماهه امسال بیش از 27 هزار میلیارد تومان سررسید شد.

همچنین برای تراز شدن منابع و مصارف نیز بیش از 25 هزار میلیارد تومان از تنخواه بودجه استفاده شده که طبق قانون باید تا پایان سال تسویه شود.

کسری تراز عملیاتی در حال حاضر بیش از 96 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول