اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دلیل تفاوت قیمت داروهای مشابه در داروخانه‌ها/ چگونه از قیمت واقعی داروها مطلع شویم؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره نحوه اطلاع از قیمت واقعی داروها توضیحاتی ارائه داد.

دلیل تفاوت قیمت داروهای مشابه در داروخانه‌ها/ چگونه از قیمت واقعی داروها مطلع شویم؟

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت برخی داروها در داروخانه‌های مختلف متفاوت است اظهار داشت : برای اطلاع از آخرین قیمت دارو به سه روش می‌توان آخرین نرخ مصوب را استعلام کرد. اول اینکه با مراجعه به سایت ttac.ir می‌توان به استعلام آخرین قیمت مصوب دارو و تهیه آن پرداخت. دوم با استفاده از کد اصالت درج شده روی بسته بندی دارو و ارسال آن به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ است که پس از ارسال پیامک پاسخی که از مرکز سامانه از طریق پیامک دریافت می شود می توان از تاریخ تولید و انقضای دارو، اصالت آن و آخرین قیمت مصوب دارو مطلع شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این دو روش می‌توان با نصب اپلیکیشن ttac بر روی گوشی های همراه اندروید و تبلت و درج و جستجوی کد اصالت دارو و یا اسکن کدهای دو بعدی درج شده روی بسته دارو در برنامه به اطلاعات فوق دسترسی پیدا کرد.

جهانپور در ادامه اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در قیمت مصوب دارو هموطنان عزیز می‌توانند تخلفات را به سامانه تلفنی ۱۹۰ بخش شکایت دارویی اطلاع دهند. همکاران ما در معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور موضوع را پیگیری می کنند و با داروخانه های متخلف برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به مغایرت زمانی تولید بسته بندی و تولید دارو گفت: در بعضی از مواقع ممکن است تغییر قیمت دارو به علت وجود فاصله زمانی زیاد بین تاریخ تولید بسته بندی دارو و تاریخ تولید آن دارو باشد و در این بین چون تولید دارو پس از تولید بسته بندی صورت گرفته نیاز است تا هموطنان از راه های سه گانه استعلام از آخرین نرخ مصوب آن مطلع شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: با توجه به دسترسی فراگیر به گوشی های تلفن همراه استعلام آخرین نرخ دارو زمان زیادی نمی خواهد گفت: به هر ترتیب هموطنان ما می توانند در صورتیکه در قیمت دارو شک دارند از راه های استعلام سه گانه آخرین قیمت مصوب فروش را دریافت کنند چون قیمت روی جلد دارو به دلایل ذکر شده کاملا نمی تواند صحیح باشد.

جهانپور تاکید کرد که هموطنان در صورت مراجعه به داروخانه اقدام به دریافت فاکتورممهور به مهر داروخانه نمایند و سپس قیمت دارو را در سایت ttac.ir مشاهده کرده و اگر تخلفی در نرخ فروش دارو دیدند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول