اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرهنگی: نباید اجازه دهیم دشمن با تفرقه‌افکنی در منطقه به اهدافش برسد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:‌دشمن اصلی ما علاوه بر تفرقه بین ملت ما به دنبال تفرقه بین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی است و نباید اجازه دهیم و کشورهای منطقه اجازه دهند آنها در این تفرقه‌افکنی به اهدافشان برسند.

فرهنگی: نباید اجازه دهیم دشمن با تفرقه‌افکنی در منطقه به اهدافش برسد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 23 آذر 99) گفت: آذربایجان را می‌شناسید و از مسائلش اطلاع دارید، شاید هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه آذربایجان در جهت تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش نکرده و سرمایه‌گذاری نکرده و هزینه نداده است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تحولات مشروطه، در تحولات ملی شدن صنعت نفت، در پیروزی انقلاب اسلامی، در همین روزهای اخیر که مسائل مربوط به آذربایجان مطرح بود، شاهد نقش‌آفرینی آذربایجان عزیز بودید.

وی افزود: بنده در ستاد لشکر عاشورا بودم، در یک روز هم شهر دزفول بمباران شد و هم اردوگاه لشگر. وقتی برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفته بودیم، مردم دزفول مشکلات خودشان و مسائل مربوط به مجروحان و جانبازان و شهدای خودشان را رها کرده بودند و به فکر آذربایجانی‌هایی بودند که خون‌هایشان در آن روزها بر خاک پاک خوزستان ریخته شده بود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: غیر از خط‌شکنی‌ها، غیر از تأثیرگذاری‌های حساس در میادین مختلف دفاع مقدس، آذربایجان همواره در صف مقدم دفاع از کشور و تمامیت ارضی کشور بوده است. 

وی اظهار داشت: ‌آقای اردوغان سخنان نسنجیده‌ای را درباره آذربایجان را بر زبان رانده بود. اولین کسانی که موضع گرفتند، نمایندگان مجلس از آذربایجان بودند و نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور بیانیه‌ای بسیار روشنگر، تحلیلی و مؤثر را صادر کردند به گونه‌ای که آقای اردوغان در یک عقب‌نشینی سریع، از زبان وزیر امور خارجه‌اش گفت که ما موضوع جدایی را اراده نکرده بودیم و اشتباهی رخ داده. حال آنکه سفیر ما را برای اشتباه خودشان چرا احضار کرده بودند، وزیر خارجه ترکیه باید درباره‌اش توضیح دهد.

وی افزود: دشمن اصلی ما به دنبال تفرقه‌افکنی نه تنها بین ملت ما بلکه بین کشورهای همسایه ما و مخصوصاً کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه است. نباید اجازه دهیم و نباید همسایگان ما اجازه دهند که از این قبیل اتفاقات، اهداف آنها حاصل شود و به نتیجه برسد. ما باید به دنبال وحدت باشیم.

فرهنگی خاطرنشان کرد: کشورهای ایران اسلامی، ترکیه و آذربایجان کشورهای حساسی در منطقه هستند. ایران و ترکیه دو همسایه مسلمان بسیار مقتدر در منطقه به شمار می‌روند. هر جا همراهی داشتند، توطئه‌های دشمنان ما به طور مطلق شکست خورده و برخی دیگر هم به دلیل ناهماهنگی‌ها باعث آسیب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول