اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

نقش استاد راهنما در حل معضل پایان‌نامه‌های جعلی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل پایان‌نامه جعلی، گفت: اساتید باید از دانشجویان گزارش کارکرد دریافت کنند تا دانشجویان جرأت نکنند بیرون از دانشگاه برای خرید پایان نامه اقدام کنند.

نقش استاد راهنما در حل معضل پایان‌نامه‌های جعلی

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، درباره معضل پایان‌نامه‌نویسی توسط برخی افراد سودجو بین دانشجویان، اظهار کرد: یکی از دلایل جدی این موضوع، عدم نظارت دقیق روی پایان‌نامه‌ها توسط استاد راهنماست. 

وی افزود: استاد راهنمای رساله و پایان‌نامه دانشجویان چه در مقطع ارشد و چه در مقطع دکتری باید به صورت مرتب با دانشجو ارتباط داشته باشد و از آنها گزارش کارکرد دریافت کند تا دانشجو جرأت نکند بیرون از دانشگاه با پرداخت هزینه هنگفت، سفارش پایان‌نامه و مقاله بدهد که چنین امری واقعا هم خلاف شأن دانشگاه است و هم حیثیت علمی کشور را از بین می‌برد. 

* اعضای هیأت علمی و استاد راهنما باید به میزان کافی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عمدتاً برخی مؤسسات غیردولتی هستند که به علت پذیرش زیاد دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و نداشتن استاد، استاد راهنما و اعضای هیأت علمی در خود آن مؤسسه، باعث می‌شوند که دانشجویان به این سمت گرایش پیدا کنند؛ بنابراین اگر هیأت علمی و استاد به میزان کافی در اختیار دانشجو قرار بگیرد، دیگر دانشجو به سمت چنین بازار‌هایی نخواهد رفت. 

زاهدی با بیان اینکه باید قوانینی که در مجلس در مورد مبارزه با این پدیده ضدعلمی تصویب شده به خوبی اجرا شود، گفت: در مجلس قانونی تصویب شده است که اگر هر فردی چنین مواردی را خلاف قانون، چاپ، نشر و یا تولید کند اعم از دانشجو، استاد راهنما و فردی که چنین کاری را انجام داده، طبق ضوابط با او برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین قانون به خوبی انجام می‌شود و باید دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و نیروی انتظامی ما با این پدیده برخورد کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول