اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رشد اقتصادی نیمه اول امسال با ایستادگی ملت ایران مثبت شد

رئیس کل بانک مرکزی از مثبت شدن رشد اقتصادی کشور در نیمه اول امسال خبر داد.

رشد اقتصادی نیمه اول امسال با ایستادگی ملت ایران مثبت شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: ایستادگی و همت ملت بزرگ ایران در اوج جنگ اقتصادی و کرونا و تلاش فعالان اقتصادی کشور در سال جهش تولید جواب داد. 

همانگونه که قبلاً براساس روند شاخص‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی و نیز رشد تسهیلات سرمایه‌ در گردش بانک‌ها اعلام کرده بودم، رشد اقتصادی کشور مثبت شد. 

گزارش امروز اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه 1390=100 در شش ماه اول سال 99 با نفت و بدون نفت مثبت شد. 

بنابر گزارش رشد اقتصادی بدون نفت، در شش ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل مثبت 1.4 درصد و رشد اقتصادی با نفت در شش ماه اول سال نسبت به دوره مشابه سال قبل مثبت 1.3 بوده است. 

رشد اقتصادی با نفت فصل اول و دوم سال 1399 به ترتیب منفی 2.9 درصد و مثبت 5.1 درصد و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب منفی 0.6 درصد و مثبت 3.2 درصد بوده است.


یادداشت همتی

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول