اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان/ لاشه ۱۱۹۲ پرنده جمع‌آوری شد

فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی گفت: تا عصر روز گذشته، یک هزار و ۱۹۲ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع‌آوری شده و به ‌صورت اصولی دفن بهداشتی و آهک‌پاشی شده است.

آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان/ لاشه ۱۱۹۲ پرنده جمع‌آوری شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی، عباس جودکی اظهار کرد: بر اساس برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظور کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، عملیات مهار و کنترل بیماری در محدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست.

وی افزود: تا عصر روز گذشته یک هزار و ۱۹۲ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع‌آوری شده و به‌صورت اصولی دفن بهداشتی و آهک پاشی شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی ادامه داد: با اشاره به وسعت ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان  جهت پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع‌آوری لاشه‌ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن‌زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن‌زار شدن حاشیه تالاب کار برای جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر بسیار دشوار شده که به همین منظور از چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکتور اقدام به پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها شده است.

جودکی بیان کرد در تمامی مناطق و زیستگاه‌های طبیعی استان که احتمال شیوع بیماری وجود داشت، پایش مداوم و مستمر توسط یگان حفاظت محیط‌زیست انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در سایر زیستگاه‌های استان مشاهده نشده است.

وی از مردم خواست مردم در صورت مشاهده لاشه‌ای از پرندگان به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و به محیط‌زیست یا دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول