اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی‌ها طبق طرح مصوب ادامه می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص ساخت و سازها در حریم خانه بروجردی‌ها گفت: با توجه به اینکه طرح جامع روی این پروژه داریم، قرار شد مطابق با طرح جامع و با هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیات اجرایی بر اساس نقشه‌های تایید شده ادامه پیدا کند.

ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی‌ها طبق طرح مصوب ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌اله غلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون ماده ۵ در فرمانداری کاشان در خصوص بررسی ۱۹ مورد از موارد جاری شهر کاشان با بیان اینکه طرح تفصیلی کاشان را ابلاغ می کنیم، اظهار کرد: مسائل مسکن آزادگان و ایثارگران در سایت ۲۷ هکتاری حل شده و‌ طرح اصلاح شده را ابلاغ می‌کنیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اقدام‌ ملی مسکن یکی از اقدامات مهم دولت است که زمین‌ را در استان‌ها تامین کنیم، گفت: برای این کار سایتی پیش‌بینی شده بود که در جلسه امروز مصوب و‌ مطرح‌ شد.

وی گفت: در موضوع طرح ناجی‌آباد کاشان مصوبه عالی شورای معماری شهرسازی را داشتیم، قرار شد نقشه و برنامه اصلی را بعد از تصویب در کمیسیون به دبیرخانه ارسال و بر اساس آن طرح را ابلاغ کنیم.

غلامی در خصوص ساخت و سازها در حریم خانه بروجردی‌ها هم تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح جامع روی این پروژه داریم قرار شد مطابق با طرح جامع و با هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیات اجرایی بر اساس نقشه‌های تایید شده ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا از ساخت و ساز پروژه جلوگیری می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: کاربری که طرح جامع مشخص کرده در جلسه امروز نهایی شد تا بر اساس آن‌ اقدام شود و اگر نقشه‌ها برخلاف طرح جامع باشد اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در استان اصفهان بحث آب است، افزود: در چهار پروژه روی آب کار می‌شود که تعدادی از پروژه‌ها عملیاتی شده و تعدادی از آن‌ها در خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد که با این چهار پروژه بخشی از نیاز آبی استان تامین می‌شود.

غلامی تصریح کرد: تا زمانی که منابع آبی مورد نیاز را با توجه به مصارفی که اختصاص داده‌اند تامین نکنیم باید شاهد فصلی بودن‌ رودخانه‌ زاینده‌رود باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: آب کاشان از محور گلاب به میزان ۷۰۰‌ لیتر در ثانیه پیش‌بینی شده که  از سال گذشته شروع به انتقال شد و بخشی از آب کاشان از محل سامانه دوم آب رسانی تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: میزان پیشرفت سد کوهرنگ حدود ۵۰ درصد است البته در بخش تونل آن ۱۰۰ درصد پیشرفت عملیات اجرایی داریم که به صورت پمپاژ امکان عملیات انتقال آب وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه سد سرداب بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: سالیانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب را  از محور  چشمه لنگان به حوضه زاینده رود منتقل می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: همه عملیات و مصوبات لازم پروژه بهشت‌آباد به جز مصوبات زیست محیطی اخذ شده که در دستور کار محیط زیست است تا مصوبه زیست محیطی بهشت‌آباد را نهایی کنند و بعد از ابلاغ مصوبه، می‌توان عملیات را بر اساس سایر مصوبات که در چهلمین جلسه شورای عالی آب مطرح شده،  ادامه داد.

وی همچنین ادامه داد: طرح پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان مصوب و‌ نهایی شده است و با مشارکت بخش خصوصی و صنایع است، این طرح بیشتر آب صنایع را تامین می‌کند و اگر این پروژه به سمت و سوی اجرا برود می توان گفت صنایع ما از آب خام زاینده‌رود استفاده نخواهند کرد؛ برآوردهای اولیه در خصوص هزینه انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول