اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همکاری شرکت صهیونیستی با فیس‌بوک برای جاسوسی از کاربران

شرکت صهیونیستی «اوناوو» نرم افزاری با همین نام را به فیس‌بوک فروخته است که به کار جمع‌آوری اطلاعات از کاربران مشغول بود.

همکاری شرکت صهیونیستی با فیس‌بوک برای جاسوسی از کاربران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت‌های فناوری متعددی در سرزمین اشغالی به کار جاسوسی در شبکه اینترنت مشغول هستند و شرکت‌های فراملیتی متعددی از جمله فیس‌بوک با شرکت‌های صهیونیستی در این خصوص همکاری دارند.

به گزارش وبسایت عرب۴۸، عمده این شرکت‌ها وابسته به افرادی است که به یگان ۸۲۰۰ شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل وابسته هستند و آموزش‌های حملات سایبری دیده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها Onavo است که دو سرباز اسرائیلی به نام‌های «گای روزین» و «روئی تیگر» در سال ۲۰۱۱ پس از خروج از یگان ۸۲۰۰ ارتش صهیونیستی تأسیس کردند و برنامه‌ جاسوسی خود را در سال ۲۰۱۳ به شرکت فیس‌بوک در قبال ۱۵۰ میلیون دلار فروخت. محصولات این شرکت اخیرا به یک مشکل قضایی برای فیس‌بوک تبدیل شده و روزنامه «مارکر» امروز (یکشنبه) نوشت که دادگاه رأی به توقف استفاده از نرم‌افزار «اوناوو» داده است.

«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیس‌بوک در ژوئن گذشته در کمیته فرعی امور تجاری در مجلس نمایندگان  آمریکا حاضر شد. هنگامی که از او سؤال شد که آیا شرکت اسرائیلی «اوناوو» به فیس‌بوک توانایی جاسوسی داده است؟ زاکربرگ پاسخ داد: «مطمئنا نمی‌توانم در خصوص این موضوع، چنین تعبیری را به کار ببرم.»

در دادخواست کمیساریای تجارت فدرال آمریکا علیه فیس‌بوک آمده است که شرکت اسرائیلی «اوناوو» خود را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات امن، معرفی می‌کرد و محصولاتش را به فروش می‌رساند و از زمان فروش محصولات به فیس‌بوک، نام اوناوو در خصوص جمع‌آوری اطلاعات از کاربران بدون اطلاع آن‌ها بارها مطرح شده است.

Onavo برای بررسی عادات کاربری اعضای فیس بوک و نحوه وبگردی‌های آنها به کار می‌رفت و فیس بوک به افرادی که این برنامه را بر روی گوشی‌های خود نصب می‌کردند، مبالغی را اعطا می‌کرد. برنامه مذکور میزان استفاده از شبکه‌های وای – فای توسط هر کاربر، وب سایت‌های مورد بازدید، ملیت افراد، نوع شبکه مورد استفاده و غیره را هم ثبت می‌کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول