اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تصویب لایحه ساماندهی سه هزار معتاد متجاهر و متکدی در شیراز

لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز مبنی بر ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان امروز با اکثریت آرا در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید.

تصویب لایحه ساماندهی سه هزار معتاد متجاهر و متکدی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مشاهده پدیده ناپسند تکدی‌گری در سطح کلان‌شهر شیراز و همچنین منظره زشت معتادان متجاهر در نقاط مختلفی از شهر شیراز به‌ویژه در منطقه سنگ‌سیاه سال‌های سال است که مورد بحث و گفتگو است.

تاکنون بر اساس بازدیدهای مسئولان مختلف، اقدامات متفاوتی در راستای جمع‌آوری این متکدیان و معتادان و هدایت آنها به گرم‌خانه‌ها انجام شده است اما به سبب اقدام جزیره‌ای موازی کاری تاکنون گام موثری را در این راستا شاهد نبوده‌ایم.

این اقدام مهم به سبب نیاز به هزینه بالا و همچنین هماهنگی چندین دستگاه مرتبط، اقدامی زمان‌بر است که امروز در صد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بحث و گفتگوی بسیار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه بودجه‌ای به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال، روزانه ۳۰ هزار تومان برای سه هزار معتاد و متکدی به مدت چهار ماه توسط شهرداری اختصاص یافت و شهرداری شیراز اجازه خواهد داشت که نسبت به تأمین هزینه لازم از بودجه سال جاری، با رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری و صرفه و صلاح شهر اقدام و همچنین گزارش منظم اجرای مصوبه را به شورا ارسال کند.

در ادامه این نشست، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا پیرامون مساعدت به تیم‌های  فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز در راستای افزایش انگیزه این تیم‌ها در جهت راه‌یابی به لیگ برتر و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه مطرح و پس از بررسی با قید یک فوریت به دو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شد.

در ادامه طرح دیگری نیز از سوی جمعی از اعضای شورا، در خصوص تهیه شیوه‌نامه ساماندهی انبارهای شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توجه به لزوم انبار داری تخصصی و الکترونیکی، بر مبنای آن مقرر شد شهرداری شیراز لایحه ساماندهی انبارهای مرکزی، مناطق و سازمان‌های تابعه را بر اساس شیوه کنترل و نگهداری موجودی و با هدف کنترل هزینه و نگهداری شایسته از اموال شهرداری شیراز، ظرف مدت سه ماه پس از تصویب و ابلاغ این طرح، به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

ارائه نامه رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا درباره تعیین نام مکانی به نام دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، نیز مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، نامگذاری پل زیرگذر واقع در خیابان شهید پیشرو به نام دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه که با غیبت برخی اعضا همراه بود، لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (از کیلومتر صفر تا ۵/۴) به همراه تقاطع‌ مسیر، بدون تشریفات واگذاری به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و پس از اعلام وصول و بررسی، با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

اعضای شورای شهر همچنین در اجرای بند الف ماده سه آیین نامه اجرایی مصوبه شماره ۳۰۲۸/۹۸/ص ۷ آذرماه ۹۸، نوذر امامی و سعید نظری را برای عضویت در شورای برنامه‌ریزی جشنواره شهروند برگزیده، انتخاب کردند.

کمربندی شیراز، حادثه‌خیزترین نقطه جهان

گفتنی است در این جلسه، سه نطق پیش از دستور قرائت شد که مهم‌ترین بخش آن، اشاره به موضوع کمربندی شیراز به‌ عنوان حادثه‌خیزترین نقطه جهان به زعم رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا بود.

نواب قائدی ضمن تبریک هفته حمل و نقل با تاکید بر وضعیت نامناسب کمربندی شیراز به دلیل توسعه شهرک‌های اطراف و رفت و آمد از این محور و کشته شدن یک نفر به هزای هر ۱/۲ کیلومتر در این محور از مشکلات بسیار این پروژه به جهت تملک و بودجه مورد نیاز سخن گفت و ضمن اعلام آمادگی شورا و شهرداری جهت پذیرفتن کمربندی شیراز و ساماندهی آن، از نمایندگان مجلس خواست تا در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی را جهت ساماندهی این محور حادثه‌خیز در ردیف بودجه ملی، پیشنهاد دهده و مصوب کنند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به کاهش ایمنی برخی پل‌های عابر پیاده به جهت تبلیغات شهری گفت: نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است و به زودی نسبت به رفع مشکلات و احداث پل‌های جدید اقدام خواهد شد.

قائدی در ادامه همچنین به فرسودگی تاکسی‌های شهر شیراز اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش بالای قیمت خودرو رانندگان به تنهایی قادر به نوسازی خودروی خود نیستند و ضروری است چتر حمایتی شهرداری نسبت به این مهم در نظر گرفته شود، بر این اساس نیاز است شهرداری لایحه حمایتی خود را جهت نوسازی هزار دستگاه تاکسی به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا همچنین از احداث خانه تاکسی جهت رسیدگی به امور رانندگان تاکسی و خدمات رسانی به خانواده آنها در آینده نزدیک خبر داد.

موضوع پارک خودروهای سنگین در نقاط مختلف شهر شیراز نیز از دیگر مسائلی بود که قائدی به آن اشاره کرد و گفت: در پی اعتراض بسیاری از شهروندان نسبت به این موضوع و همچنین اهمیت این موضوع ۱۱۳ هکتار زمین تغییر کاربری یافته و محلی برای پارک خودروهای سنگین در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول