اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحشد الشعبی تشکیل الحشد کُردی در «کرکوک» را تکذیب کرد

الحشد الشعبی شایعات درباره تشکیل حشد کُردی در «کرکوک» را تکذیب کرد و گفت الحشد الشعبی بی هیچ تبعیضی از شهروندان در کرکوک محافظت می‌کند.

الحشد الشعبی تشکیل الحشد کُردی در «کرکوک» را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی ادعاها درباره تشکیل حشد کُردی در استان کرکوک را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، فرمانده محور شمال سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای گفت: «ما به شدت اخبار حاکی از تشکیل حشد کردی در استان کرکوک را تکذیب می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «در حالی که تأیید می‌کنیم این اطلاعات به هیچ وجه صحت ندارد؛ اما تأکید می‌کنیم که نیروهای الحشد الشعبی در کرکوک حضور دارند تا بدون تبعیض از همه شهروندان محافظت کنند.»
الحشد الشعبی گفت:« اخباری که گاه به گاه مطرح می‌شود تا موفقیت امنیتی بدست آمده را تضعیف کند، تاثیری بر نیروهای ما در انجام وظایف خود در خدمت به کرکوک نخواهد داشت.»

روز شنبه اخباری حاکی از تشکیل حشد کردی برای حفاظت از استان کرکوک منتشر شد و ادعا شده بود که این نیروها جانشین نیروهای پیشمرگه در این استان می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴ به دنبال برگزاری همه پرسی برای استقلال منطقه کردستان عراق، نیروهای ارتش عراق با ورود به کرکوک کنترل این شهر را از نیروهای حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی خارج کردند.

به دنبال انتشار شایعات درباره تشکیل حشد کردی «کمال کرکوکی» عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و نماینده این حزب در کرکوک گفته بود که هدف از تشکیل این نیروها ایجاد آشوب و بی ثباتی در کرکوک است و حزب دموکرات چه از راه مذاکره و چه از هر راه  دیگری به کرکوک بازخواهد گشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول