اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تحرکات امارات برای تسلط بر «سقطری»

یک مقام دولت مستعفی یمن از تحرکات جدید امارات برای تسلط بر جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن خبر داد.

افزایش تحرکات امارات برای تسلط بر «سقطری»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از تحرکات امارات و عربستان سعودی برای تسلط بر جزیره «سقطری» در جنوب یمن انتقاد کرد.

این منبع دولت منصور هادی که خواست نامش فاش نشود، از اینکه ائتلاف سعودی-اماراتی اصلا مسئله سقطری را در مسائل مربوط به تشکیل دولت جدید در جنوب یمن مطرح نمی‌کنند، ابراز تعجب کرد.

او می گوید: «امارات به ساخت پایگاه‌هایی در سقطری ادامه می‌دهد و تجهیزاتی نظامی با موافقت نظامیان عربستان سعودی به آنجا منتقل می‌کند.»

این مقام دولت مستعفی یمن گفت: «امارات به منظور تقویت حضور خود در سقطری به دنبال تشکیل دولت جدید در جنوب یمن، ۲۵ افسر و ۱۵ کارشناس خارجی را به سقطری اعزام کرده است.»

منبع مذکور گفت: «امارات همچنین فشار آورد تا استیضاح دولت توسط پارلمان بر سر موضوع ساخت پایگاه های امارات در سقطری متوقف شود.»

او افزود: «ما شاهدیم که اماراتی‌ها به شکلی گسترده اقدام به خرید خانه‌ها و مزارع در مناطق راهبردی سقطری کرده‌اند.»

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول