اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وجود سامانه ملی پژوهش در آموزش و پرورش

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از وجود سامانه ملی پژوهش در این وزارتخانه خبر داد.

وجود سامانه ملی پژوهش در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تقدیر از معلمان پژوهنده کشور گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های پژوهش در آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش دارای سامانه ملی پژوهش در سراسر کشور است که حتی در مدارس رسوخ دارد.

وی با بیان اینکه در شورای تحقیقات استان‌ها دارای ظرفیت های پژوهشی مهم هستیم، ادامه داد: در ستاد و معاونت‌ها نیز کمیته های پژوهشی داریم؛ این کمیته‌ها فعالیت‌های پژوهشی معاونت‌ها را ساماندهی می‌کنند.

کریمی به فعالیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشاره  کرد و افزود: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در مناطق کشور فعالیت می‌کنند که رکن مهم توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس محسوب می شوند.

وی با اشاره به برنامه معلمان پژوهنده و فعالیت اقدام پژوهی گفت: امسال بیست و سومین دوره اجرای برنامه معلم پژوهنده سپری شده و به عنوان رکن مهم بهبود تدریس معلم، یک مقوله اساسی در توسعه ابزارهای موثر در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش برشمرده می شود و مجرای ورود اندیشه های متعالی سندتحول در فرایند تدریس است و تعمیق این برنامه از تاکیدات اساسی است.

کریمی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت: از مدیران کل آموزش و پرورش می خواهیم حداقل ماهانه یک بار جلسات شورای تحقیقات را برگزار کنند. سهم یک درصد پژوهش از منابع استان در اختیار این بخش قرار بگیرد و اولویت های پژوهشی استان ها با نگاه به نیازها و مسائل استان طراحی شود و مسأله محوری و مشکل گشایی بخش پژوهش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس اسناد تحولی مکلف به تدوین پیوست های پژوهشی برای برنامه های اجرایی هستیم. فعال کردن کمیته های پژوهشی در سطح استان ها از انتظارات ماست. اهتمام به برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در برنامه های استان نیز مورد اهمیت است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر معلم به پژوهش توجه داشته باشد آن آموزش پایدارتر خواهد بود.

متین دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش نیز با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش امسال در شرایط بحرانی شیوع کرونا برگزار شد و متفاوت از سال های دیگر است گفت: از جمله برنامه های هفته پژوهشی امسال، تهیه و تدارک برگزاری جشنواره دانش آموزی در اولین روز هفته پژوهش بود که از ۷۰ دانش آموز پژوهشگر تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: ۲۵۰ سند پژوهشی شامل طرح، پایان نامه، گزارش اقدام پژوهی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت و پژوهشگران برتر در حوزه های مختلف برگزیده شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول