اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عاملی: فرزندان مسؤولان نباید از بورس استفاده کنند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شخصا معتقدم یکی از اموری که مسؤولان نظام باید به آن توجه کنند، این است که وقتی مسؤولیتی دارند نباید به هیچ وجه فرزندان‌شان از بورسیه استفاده کنند.

عاملی: فرزندان مسؤولان نباید از بورس استفاده کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «سعید رضا عاملی»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتگویی با ایلنا داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- فرزندان مسئولان کشور نباید از مزیت تبعیض‌آمیز برخوردار باشند. در عین حال مورد تبعیض هم نباید قرار گیرند. اگر از بورسیه می‌خواهند استفاده کنند، حتما در یک رقابت ملی باید شرکت کنند.

- اگر فرزندان مدیران در نظام رقابتی امتحان دهند و به این واسطه به خارج از کشور بروند، حتی اگر پدرشان هم مقام مسئول باشد، طبیعتا از نظام رقابتی به خارج از کشور رفته‌اند، اما ترجیح این است که فرزندان مدیران ارشد نظام از این امکان ولو در قالب رقابتی نیز استفاده نکنند.

- من شخصا معتقدم یکی از اموری که مسئولان نظام باید به آن توجه کنند، این است که وقتی مسئولیتی دارند نباید به هیچ وجه فرزندانشان از بورسیه استفاده کنند. بلکه باید بورسیه را بگذارند تا افراد از آن در نظام‌های رقابتی و کیفی بهره‌مند شوند.

- اولین ضایعه سفرهای خارج از کشور دوری بین اعضای خانواده است، ‌ضمن اینکه خیلی از این سفرها همراه با سختی و مشکلات است. فردی که برای تحصیل به خارج از ایران سفر می‌کند، کارهای سختی را متحمل می‌شود، خیلی از آنها کارهای دشواری انجام‌ می‌‎دهند تا بتوانند تحصیل کنند.

- حتی دانشجویان بورسیه‌ای هم که منابعی در اختیار دارند و از طریق آن به خارج از کشور می‌روند؛ منابع‌شان خیلی محدود است، به گونه‌ای که فقط با آن می‌توانند، گذران زندگی کنند.

- نفس جهان‌نگری در تحصیل اقدام منفی نیست، اما این درست است که اگر ما یک ظرفیت علمی در داخل کشور داریم، از همان ظرفیت داخلی استفاده کنیم. اگر شخص در برخی حوزه‌های تخصصی که ما در اینجا کمتر رشته‌ای را به آن اختصاص دادیم، تخصص کسب کند حتما می‌تواند یک آورده‌ای برای کشور نیز داشته باشد.

- در حوزه‌های علوم وب، حوزه هوش مصنوعی یا حوزه‌های جدید علوم پزشکی که البته رشته‌های آن را در ایران داریم، اگر یک آورده‌ای در رابطه با آنها به وجود بیاید، برای کشور مفید است. به عنوان مثال یکی از محورهایی که در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین روی آن تاکید شده برای تبادل دانشجویی و استفاده از فرصت‌های تحصیلی در چین در حوزه هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های نو است. این خلاءها را اگر بتوانیم با سفر دانشجویان داوطلب حل کنیم، بسیار مناسب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول