اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون بدر: «الکاظمی» در اخراج آمریکا کوتاهی کند، پارلمان موضعی قاطع می‌گیرد

فراکسیون پارلمانی بدر عراق اعلام کرد در صورت چشم‌پوشی «مصطفی الکاظمی» از پرونده اخراج نظامیان آمریکایی، پارلمان موضعی قاطع اتخاذ خواهد کرد.

فراکسیون بدر: «الکاظمی» در اخراج آمریکا کوتاهی کند، پارلمان موضعی قاطع می‌گیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق، می‌گوید که در صورت چشم‌پوشی دولت «مصطفی الکاظمی» از برنامه خروج نیروهای خارجی از عراق، پارلمان موضع قاطعانه‌ای اتخاذ خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق دارای نیروهای امنیتی، ارتش و الحشد الشعبی است که دارای توانایی حفظ سرزمینشان هستند لذا نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور نیست.

الکعبی ادامه داد: در صورتی که دولت عراق در پرونده برنامه‌ریزی برای عقب‌نشینی نیروهای خارجی و در رأس آنها آمریکا از کشور، تعلل کند، پارلمان موضع قاطعی اتخاذ خواهد کرد. اقدامات درباره نحوه تعامل با حضور نظامی آمریکا در عراق، در مرحله‌ای که سپری شد، معطوف به شیوه سیاسی و دیپلماسی بود. برنامه دولت مصطفی الکاظمی باید شامل عقب‌نشینی نیروهای خارجی از کشور بدون هیج تعللی باشد.

تاکنون شمار زیادی از نمایندگان پارلمان عراق به نحوه تعامل دولت عراق با پرونده خروج نظامیان آمریکایی از عراق و نادیده گرفتن مصوبه پارلمان در این‌باره انتقاد کرده‌اند.

مسئله اخراج نظامیان آمریکا از عراق درست پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست‌ آمریکا سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را در خاک عراق به شهادت رساندند.

پارلمان عراق پس از این اقدام تروریست‌های آمریکا به تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد؛ اما همچنان نیروهای آمریکا در خاک عراق حضور دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول