اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

توسعه محصولات گلخانه‌ای‌ظرفیتی مناسب برای جهش تولید در آذربایجان‌غربی

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: توسعه محصولات گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی ظرفیت مناسبی برای جهش در تولید است و در این راستا ۲۷ واحد قارچ خوراکی در سطح شهرستان وجود دارد.

توسعه محصولات گلخانه‌ای‌ظرفیتی مناسب برای جهش تولید در آذربایجان‌غربی

علی دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه توسعه محصولات گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی ظرفیت مناسبی برای جهش در تولید است، اظهار داشت: ۲۷ واحد قارچ خوراکی در میاندوآب وجود دارد که از مجموع این واحدها، تعداد ۱۷ واحد به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال حاضر فعال و ۱۰ واحد نیمه فعال است که با سه مرحله کشت به طور میانگین ۶۳ تن در سال قارچ خوراکی از این واحدها تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: با تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۳۴ نفر به طور مستقیم و ۶۸ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

دیانتی ادامه داد: با ارائه مشاوره فنی و تسهیلات در بخش گلخانه‌ای و قارچ می‌توان در این بخش میزان تولیدات را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

مدیر‌جهاد‌کشاورزی میاندوآب عنوان کرد: امروزه پرورش قارچ خوراکی اهمیت بسزایی پیدا کرده است چرا که بالا بودن قیمت انواع محصولات پروتئینی و مضرات استفاده از این مواد، موجب باز شدن فضا برای ورود محصولات پروتئینی سالم‌تر با ارزش غذایی بالا، همانند قارچ به فرهنگ مصرف عموم مردم شده است که باعث اقتصادی شدن تولید قارچ خوراکی شده است.

دیانتی یادآورشد: قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت ‌‌میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده‌ها شوند.

وی توسعه تولید قارچ خوراکی را فرصت مناسبی برای فراهم کردن زمینه اشتغالزایی، افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی برشمرد و نیاز به سرمایه و فضای کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان کشت در هر آب و هوایی، امکان تهیۀ مواد اولیه در داخل کشور و امکان صادرات محصول را از مزایای پرورش و تولید قارچ دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول