اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تنابنده پول بگیرد اما محتوا را گروگان نگیرد!/ چرا مردم باید هم چوب را بخورند و هم پیاز را؟

تلویزیون ظاهراً انتخاب دیگری هم ندارد، پایتخت بدون تنابنده پایتخت نیست، اما کاش مدیران سیما آنقدر توانمند نشان می‌دادند تا دست‌کم متن و محتوای پایتخت ضدفرهنگ نباشد و مانند سری اول تا سوم ارزش‌های خانواده و جامعه تقویت شود.

تنابنده پول بگیرد اما محتوا را گروگان نگیرد!/ چرا مردم باید هم چوب را بخورند و هم پیاز را؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جواد محرمی در یادداشتی که در روزنامه جوان منتشر شده نوشته است: گفته می‌شود که محسن تنابنده، نویسنده و بازیگر سریال، برای فصل هفتم سریال پایتخت، تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده‌است.

پایتخت بدون تنابنده پایتخت نیست، اما...

تلویزیون ظاهراً انتخاب دیگری هم ندارد، پایتخت بدون تنابنده پایتخت نیست، اما کاش مدیران سیما آنقدر توانمند نشان می‌دادند تا دست‌کم متن و محتوای پایتخت ضدفرهنگ نباشد و مانند سری اول تا سوم ارزش‌های خانواده و جامعه تقویت شود. کاش تنابنده پول را بگیرد، اما محتوا را گروگان نگیرد، وقتی از جیب مردم به تنابنده پول می‌دهند و محصول کار هم ضدفرهنگ باشد، معنایش این است که مردم هم چوب را می‌خورند و هم پیاز را!

پایتخت ۷ آزمونی بزرگ برای مدیران تلویزیون 

پایتخت ۷ برای مدیران تلویزیون یک آزمون بزرگ است، یکی از مدیران فرهنگی که با تنابنده کار کرده‌است، می‌گفت او خیلی چغر و بدبدن! است، حالا باید منتظر ماند و دید این حریف چغر در پایتخت ۷ چقدر می‌تواند مدیران ساده‌ای را که بزرگ‌ترین اهرم مدیریتشان انبان پر و پیمان بیت‌المال است، دور بزند. من فکر می‌کنم تنابنده فهمیده عیار مدیریت در سازمان صداوسیما دقیقاً چقدر است و کار دستش آمده و به اصطلاح حریف را خوب آنالیز کرده‌است.

وقتی فرهنگ به ضرر سود و سرمایه عقب‌نشینی می‌کند

مدیران سیما اگر در تولید برنامه برای مخاطب دچار چالش خلاقیت و ایده هستند، اما دست‌کم می‌توانند با استخدام افراد کارآمد و متخصص در امر فرهنگ و فیلمنامه‌نویسانی که در ادبیات دستی دارند و اخلاق جامعه برایشان مهم است، نسبت به تقویت محتوای آثار و مجموعه‌های نمایشی در تلویزیون اهتمام بیشتری به خرج بدهند. وقتی قرار باشد درآمد آگهی‌های ناشی از پخش سریال پربیننده پایتخت دست و دل مدیران سیما را بلرزاند و همین باعث شود تا محتوا را وا بدهند، نتیجه این می‌شود که فرهنگ به ضرر سود و سرمایه عقب‌نشینی می‌کند.

تنابنده بازیگر خوبی است و دستی هم در نویسندگی دارد، اما قطعاً دغدغه‌ای برای فرهنگ جامعه ندارد و پول و درآمد اولویت اول اوست، پس این مدیران سیما هستند که باید دلشان برای جامعه مخاطبان سیما بسوزد و روی فیلمنامه پایتخت متمرکز شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گفته می‌شود که محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای ۳۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت می‌رسیم. این در حالی است که دریافت چنین ارقامی از سوی بازیگران تلویزیون عرف نیست و در این پروژه نیز مشخص نیست که این رقم از بودجه بیت المال بر چه اساسی باید به جیب سازندگان این سریال برود؟ این را بگذارید در کنار بودجه ۳۰ میلیاردی که بناست ۱۵ قسمت سریال با آن ساخته شود.

سریال پایتخت، اثری است که اکثریت مردم با آن ارتباط برقرار کرده اند و با اعتراضشان به فصل ۶ نشان دادند که ترجیح می دهند تماشاگر قصه زندگی همان نقی معمولی باشند. بعد از اتفاقاتی هم که برای این سری از پایتخت افتاد، سیروس مقدم در سخنانی اعلام کرد که همه چیز به خوبی و خوشی به پایان خواهد رسید و خانواده نقی دوباره دور هم جمع خواهند شد. حالا باید دید این سریال دوباره محبوب خانواده ها می شود یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول