اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

باند کشتار حیات وحش در بندرخمیر متلاشى شد

باند کشتار حیات وحش در بندرخمیر با همکارى یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی متلاشی شد.

باند کشتار حیات وحش در بندرخمیر متلاشى شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، باند کشتار حیات وحش در بندرخمیر صبح امروز با همکارى مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی متلاشی شد.

در این راستا از متخلفین یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف و یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی غیر مجاز و همچنین تعداد ۱۰۳ عدد فشنگ کلاشینکف و ۳ عدد فشنگ ساچمه‌زنی و مقداری گوشت لاشه شکار شده یک راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

کاهش گونه‌های جانوری در دهه‌های اخیر واقعیتی تلخ به‌شمار می‌رود که طبیعت ایران بدان دچار شده است که از میان بردن زیستگاه‌های طبیعی و اجرای عملیات عمرانی از دلیل‌های عمده تهدید گونه‌های مختلف جانوری محسوب می‌شود.

شکار کردن از جمله گران‌ترین تفریحات بشر، طرفداران فراوانی دارد و افراد بدون توجه به انقراض گونه‌های نادر و در معرض خطر به آن می‌پردازند.

با نظارت کافی و اجرای مقررات لازم در صدور مجوز می‌توان از رشد شکارچیان غیرقانونی کاست و سبب شد تا شکارچیان با نظارت قانون و در محل‌هایی که به‌عنوان منطقه آزاد شکار تعریف شده است به شکار بپردازند تا هم مساله تامین معیشت شکارچیان برطرف شود و هم روند طبیعی زندگی بشر که با شکار عجین شده است، زیر پا گذاشته نشود.

شکارچی به فردی گفته می‌شود که با رعایت تمام مقررات، جواز شکار، نوع و تعداد حیوان در نظر گرفته شده را با رعایت انسانی شکار می‌کند. گاهی افرادی مسلح می‌شوند تا به طور غیرقانونی کشتار کنند و از شکار خود لذت ببرند و در این راه حتی به محیط‌بانان نیز شلیک می‌کنند و این مهم برای آنان هیچ اهمیتی ندارد. شکارچیان غیرمجاز به هیچ قاعده و قانون اخلاقی و حقوقی پایبند نیستند و بدون داشتن جواز لازم به کشتار حیوانات می‌پردازند. شکارچیان غیرمجاز خودسر هستند و زمانی که شکار را از میان می‌برند و خون حیوانات را می‌ریزند، بسیار لذت می‌برند.

محیط‌بانان افرادی هستند که در سخت‌ترین شرایط به خدمت می‌پردازند، در صورتی که آنها از اختیارهای لازم و قانونی در ازای مسلح شدن برخوردار نیستند اما باید در برابر افرادی که شکارچی غیرمجازند، ایستادگی کنند و به حفاظت از حیات وحش بپردازند. باید دانست در کشورهای توسعه‌یافته، بیشتر محیط‌بانان مسلح نیستند اما شکارچی و محیط‌بان با هم در برخی موارد همکاری دارند، یعنی شکارچیان مقررات لازم را رعایت می‌کنند و به‌‌دلیل همین امر هیچ‌گاه از طرف محیط‌بانان تهدید و تعقیب نمی‌شوند. در ایران نیز باید در مرحله نخست تمام این اسلحه‌ها جمع‌آوری شود زیرا اگر درگیری مسلحانه میان محیط‌بان و شکارچی صورت بگیرد، هیچ‌گونه حمایتی از محیط‌بانان صورت نمی‌پذیرد و گاهی اوقات به جرم قتل عمد نیز زندانی می‌شوند.

انتهای پیام/ ۳۲۶۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول