اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه مهندسی، زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص و متعهد در محیط دانشگاه است

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: برنامه‌های «راه مهندسی» برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی، به عنوان برنامه های اصلی ملی در کنار تربیت عمومی که از قِبَل دوره هایی مانند طرح ولایت سالانه برگزار می شود، زمینه تربیت تخصصی دانشجویان را فراهم خواهد کرد.

راه مهندسی، زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص و متعهد در محیط دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، حمید بالایی در آیین افتتاحیه طرح راه مهندسی سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب انتظارات مشخصی از بسیج دانشجویی دارند که می توان آنها را در دو کلا‌ن حوزه دسته بندی کرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: اولین انتظار، ایجاد یک بستر رشد برای شکل گیری نیروهای تراز انقلاب اسلامی هم در تعهد و هم در تخصص است؛ یعنی بسیج دانشجویی زمینه هایی را برای رشد و تعالی فراهم کند که از قِبَل آن دانشجویان به نیروهای ارزشی و توانمند تبدیل شوند.

بالایی در تشریح انتظار دوم رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی عنوان کرد: انتظار کلان دوم ایشان از بسیج دانشجویی این است که بتواند در حوزه های مختلف تخصصی نقش آفرین باشد و از دانش تخصصی برای حل مسائل انقلاب اسلامی به بهترین نحو استفاده کند.

وی با بیان اینکه رویکرد مسئله محوری از ابتدای سال 98 در بسیج دانشجویی آغاز و اکنون به یک گفتمان تبدیل شده است اظهار داشت: در این شرایط تحولی برنامه های جدید و نوآورانه ای طراحی شد و با همت مدیران استانی و دانشجویان بسیجی در حال پیگیری است؛ یکی از مهمترین این اقدامات برنامه تخصصی برای ایجاد یک سیر رشد تخصصی در دانشجویان بخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی بوده است به این معنا که آنها در ورود به دانشگاه با یک شناخت درست و آگاهانه همراه با دیدن تجربیات مفق و الگوهای هر حوزه تخصصی به صورت کاربردی بتوانند به بهترین نحو تصمیم گیری کنند تا این آینده تحصیلی زمینه نقش آفرینی موثر در مسائل انقلاب را فراهم کند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: برنامه‌های راه مهندسی برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی، راه سلامت برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی، راه انسانی برای دانشجویان رشته های علوم انسانی و راه علوم پایه برای دانشجویان رشته های علوم پایه بعنوان برنامه های اصلی ملی در کنار تربیت عمومی که از قِبَل دوره هایی مانند طرح ولایت سالانه برگزار می شود، زمینه تربیت تخصصی دانشجویان را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر نقش آفرینی تخصصی هرچه بیشتر مجموعه بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی بعنوان یکی از بازوهای جدی و فعال در نهاد علم گفت: چنین برنامه هایی ظرفیت تربیت نیروی متخصص با رویکرد کابردی در محیط دانشگاه فراهم می کند.

بالایی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح راه مهندسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مدیران دانشگاهی همانطور که پیش از این پشتیبان بسیج دانشجویی بوده اند از چنین اقدامات تحولی به بهترین نحو حمایت کنند تا انتظارات رهبری به صورت کامل تحقق یابد؛ ما نیز اگر برای اجرای خوب برنامه ها نیازمند اصلاح و آسیب شناسی باشیم حتما راهنمایی کنند تا بتوانیم با قوت این مسیر را طی کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول