اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هجوم سرمایه‌گذاران انگلیسی برای خرید بیت کوین از ترس بحران در خروج لندن از اروپا

به نظر می‌رسد چشم‌انداز بحرانی بودن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و احتمال عدم توافق دو طرف در این زمینه باعث شده تا سرمایه‌گذاران انگلیسی به سمت خرید بیت کوین و ارزهای مجازی روی بیاورند.

هجوم سرمایه‌گذاران انگلیسی برای خرید بیت کوین از ترس بحران در خروج لندن از اروپا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، ممکن است در آینده ارزهای مجازی به یکی از گزینه‌ای سرمایه‌گذاری و حتی جایگزین برای مردم انگلیس تبدیل شوند و دلیل آن چشم‌انداز تاریک ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تضعیف بیشتر پوند این کشور است.

موسسه کراکم که یک کارگزار مشهور در حوزه مبادله ارزهای مجازی به شمار می‌رود گفته؛ خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران انگلیسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و حالا میزان پوند انگلیس که به بیت کوین تبدیل می‌شود 38 برابر شده است.

این موسسه همچنین گفته؛ میزان تبدیل دلار آمریکا به بیت کوین هم در حال رشد است. طی هفته‌های گذشته قیمت بیت کوین روندی صعودی را در پیش گرفته و حتی در ابتدای ماه جاری به 19 هزار و 920.5 دلار هم رسید. 

موسسه کراکن، می‌گوید: در دور قبلی رشد سنگین قیمت بیت کوین در بازار جهانی، این معامله‌گران آسیایی بودند که بازار را جمع کرده بودند. از آنجا که تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار محدود است و توسط برخی افراد به عنوان جایگزینی برای ذخیره پول در خارج از بانک‌ها به شمار می‌رود، به عنوان طلای دیجیتال توسط حامیانش معرفی می‌شود.

دویچه بانک هم گزارش داده؛ چشم‌انداز استفاده از بیت کوین برای حفظ ارزش دارایی‌ها رو به افزایش گذاشته است. 

جیم رید، مدیر موسسه فاندامنتال کردیت در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد شاهد گونه‌ای افزایش تقاضا برای بیت کوین در بازار هستیم که پیش‌تر این تقاضا به سمت بازار طلا و با هدف در امان ماندن از ریسک دلار، تورم و دیگر مخاطرات موجود در بازار جهانی بود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول