اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توزیع بسته‌های مومنانه در طرح شهید سلیمانی اوقاف بویراحمد/رشد ۴۵ درصدی درآمد موقوفات طی سال جاری

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از رشد 45 ونیم درصدی درآمد موقوفات این شهرستان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

توزیع بسته‌های مومنانه در طرح شهید سلیمانی اوقاف بویراحمد/رشد ۴۵ درصدی درآمد موقوفات طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی خورشیدیان در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1399 درآمد موقوفات شهرستان بویراحمد نسبت به مدت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است بطوریکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از نظر وصول در آمد موقوفات رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی تعداد کل موقوفات شهرستان بویراحمد را 317 مورد عنوان کرد و گفت: از این موقوفات 5 موقوفه منفعتی است که کل در آمد، موقوفات منفعتی در سال جاری تا‌کنون بیش از 12 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵.۵ درصد رشد داشته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توزیع کمک‌های مومنانه در سال جاری از محل کمک‌های خیرات و مبرات بسته‌های معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بین اقشار نیازمند توزیع شد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه چرام افزود: در همین زمینه نیز از محل در آمد موقوفات یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال کمک نقدی به ۲۹۴ مورد از افراد نیازمند پرداخت شد.

وی از سندار شدن موقوفات و اماکن مذهبی تحت مدیریت اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۶۱ سند تا کنون اخذ شده که ۱۴ سند آن در سال 99 اخذ و یا اصلاح شده است.

پیگیری پرونده‌های اوقاف در مراجع قضایی

خورشیدیان از پیگیری پرونده‌های دارای معارض اوقاف و امور خیریه در مراجع قضایی خبر داد و گفت: ۱۰ پرونده مربوط به اوقاف شهرستان در سیستم قضایی در حال پیگیری است که یکی از آنها مربوط به اداره کل ورزش وجوانان است و 60 پرونده نیز تا کنون در این زمینه انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از ۱۳۱ رقبه فعال و در آمدزا در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: در شرایط کرونایی که شاهد رکورد کسب کارها به دلیل محدودیت‌های کرونایی بودیم بیش از ۱میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال مبلغ بخشودگی اجاره بها ناشی از کرونا به مساجران موقوفات اجاره‌ای را داشته‌ایم.

خورشیدیان توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی را توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای طرح ولایت علوی ، شمیم افق،بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی ،  برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح مودت و طرح شمیم حسینی واجرای نیات واقفان همراه تحویل بسته های حمایتی بخشی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد است.

وی از اجرای طرح شهید سلیمانی جهت توزیع کمک‌های مومنانه به اقشار نیازمند خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون تعداد 400 بسته حمایتی توزیع شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از برگزاری برنامه سبک زندگی در فضای مجازی در ۴ بقعه متبرکه شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی جهت هیات امنا و راه اندازی مرکز افق امام زادگان بی بی خاتونیین و راه اندازی کارگاه شمیم خدمت در فضای مجازی بخش دیگری از برنامه های اوقاف شهرستان در سال جاری بوده است.

راه‌اندازی کارگاه ماسک اوقاف در امامزاده عبدالله یاسوج

خورشیدیان یکی از اقدامات مهم اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در دوران کرونایی را راه اندازی کارگاه تولید ماسک در امام زاده عبدالله (ع) عنوان کرد وگفت: تعداد ۴۵۰۰ ماسک در این کارگاه تولید و به شکل رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در ادامه از اجرای عملیات نماکاری حرم امام زاده عبدالله (ع) شهر یاسوج خبرداد و عنوان کرد: با تلاش‌ها و تعاملات زیادی که با سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال جاری داشتیم اعتبارات خوبی در حوزه عمرانی جهت نماکاری این بقعه تخصیص داده شد.

 خورشیدیان با بیان اینکه بقعه متبرکه امام زاده عبدالله (ع)  در حوزه ورودی به سمت آبشاریاسوج  هر ساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است که از نظر ظاهری نمای مناسبی نداشت گفت:برای اجرای این عملیات عمرانی ۵میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تقدیر تشکر از همکاری خوب هیات امنا امام زاده عبدالله (ع) درهمین زمینه خاطرنشان کرد : اتمام عملیات نماکاری  این بقعه متبرکه به زیبایی  سیمای شهر یاسوج  کمک خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در پایان از نماینده  معزز ولی فقیه در استان ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان که همکاری خوبی با اوقاف و امور خیریه شهرستان دارند تقدیر وتشکر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول