اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاشت بیش از 3 هزار و 500 اصله درخت در زنجان

سرپرست مدیریت منطقه4 شهرداری از کاشت بیش از3 هزار و 500 اصله درخت در سطح منطقه4 زنجان خبر داد.

کاشت بیش از 3 هزار و 500 اصله درخت در زنجان

 منصور سلطانی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 500 اصله درخت و 10 هزار اصله درختچه در سطح منطقه کاشته شده است که از این تعداد یک هزار اصله در پارک جنگلی بانوان شرق و مابقی در سطح فضای سبز جدیدالاحداث منطقه 4 کاشته شده است.

وی افزود: با توجه به صنعتی شدن شهرها و از آنجا که فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر محسوب می‌شود و محدودیت‌های کاشت چمن نیز بدلیل کم آبی وجود دارد و همچنین بخشنامه‌های مؤکدی که بر عدم استفاده از گیاهانی که آبخوری بالا تأکید دارند، این طرح انجام شده است.

سرپرست مدیریت منطقه 4 اضافه کرد: این طرح با هدف افزایش سرانه فضای سبز عمودی شهری،کمک به کاهش آلودگی هوا، ایجاد چشم‌انداز و منظر زیبا، جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود حال شهروندان انجام شد.

سلطانی محمدی خاطر نشان کرد: ترغیب عمومی در استفاده از پارک‌ها و ایجاد سیمای مناسب شهری و سایه اندازی درختان و جذب مردم، از دیگر اهداف کاشت درخت و درختچه در سطح منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح انواع مختلف درختان از قبیل تویا، چنار، سرو نقره‌ای، کاج سیاه، توت مجنون و... کاشته شده است، افزود: سعی شده از درختان کاملا مقاوم به آفات و با نیاز آبی پائین و مطابق شرایط با آب و هوایی شهر زنجان برای کاشت استفاده شود.

سرپرست مدیریت منطقه4 شهرداری با بیان اینکه در این طرح علاوه بر درختان کاشته شده یک گونه جدید درختی طی سال‌جاری کاشته شده که تاکسیدیوم نام دارد و از گونه‌های سوزنی برگ خزان پذیر است، یادآور شد: در انتخاب انواع درختان در اجرای این طرح سعی شده که از درختان همیشه سبز و خزان پذیر با هدف ابقای چهار فصل  استفاده شود و با توجه به اینکه در فصل خزان درختان سبزینگی خود را از دست می‌دهند بصورت چهار فصل در سطح منطقه درختان سبز داشته باشیم.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول