اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ممانعت مغرب از برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی

منابع محلی در مغرب گزارش دادند که مسئولان این کشور از برگزاری تظاهراتی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممانعت کردند.

ممانعت مغرب از برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان مغرب امروز دوشنبه از برگزاری تظاهراتی در رباط پایتخت این کشور، در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممانعت کردند.

روزنامه «القدس‌العربی» به نقل از برخی منابع محلی مغرب نوشت که شش انجمن مغربی در بیانیه‌ای مشترک عادی‌سازی روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی را اقدامی خطرناک توصیف کردند.

در این بیانیه آمده است: «مغرب، رژیم‌های عربی و آفریقایی خدمات مجانی به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کنند حال آنکه اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم و انزوای آن ضروری بود».

این انجمن‌ها عبارتند از: الشبکة الدیمقراطیة المغربیة للتضامن مع الشعوب، الائتلاف المغربی لهیئات حقوق الإنسان، الهیئة المغربیة لنصرة قضایا الأمة، حرکة “ب د س”، الحملة المغربیة للمقاطعة الأکادیمیة والثقافیة لإسرائیل، لجنة التضامن مع الشعب الفلسطینی بالبیضاء.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه گذشته در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نیز نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم.»

پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه ای اعلام کرد: «محمد ششم در تماس تلفنی با محمود عباس بر مواضع ثابت و متعادل مغرب در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و حمایت کشورش از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور را برای مسئله فلسطین ابراز داشت، راه حلی که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر با صلح و امنیت زندگی کنند.»

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول