اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اهدای خون فرزندان شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»

پویش «زندگی ببخشیم» یک فراخوان فرهنگ ساز از سوی تعدادی از فرزندان شهداست که قصد دارد اهدای خون را به عنوان یک تکلیف همیشگی و نجات بخش در جامعه ترویج دهند.

اهدای خون فرزندان شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»

گروه سلامت خبرگزاری فارس: این روزها به علت شیوع کرونا و افزایش حجم بیماران در مراکزدرمانی و بیمارستان‌های کشور،نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود و همدلی و یاری رساندن به همنوعان با اهدای خون ضرورتی بیشتر از روزهای عادی طلب می‌کند؛ چراکه اهدای قطره خون هر شهروندی می تواند نجات بخش بیماری در لحظات برزخ بین حیات و ممات باشد.

 در این راستا،جمعی از فرزندان یادگاران دوران دفاع مقدس به تاسی از ایثارگری پدران قهرمان و شهید شده در راه اعتلای ایران اسلامی، این روزها با راه اندازی پویش "زندگی ببخشیم" به اهدای خون خود برای یاری رساندن به بیماران پرداختند.

 عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، با تاکید بر آثار و برکات اهدای خون در نجات جان همنوعان، گفت: فرزندان شهدا صاحب یک تکلیف مهم هستند و آن هم حفاظت از حرمت خون پدرانشان است و فکر کردیم که در امتداد آن خون‌های آزادگی و مردانگی که برای نجات کشور و مردم این سرزمین از دست دشمنان بر زمین ریخته شد، اهدای خون ما نیز با هدف کمک به نجات جان بیماران می تواند، یک حس مردم دوستی و فداکاری را در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با این موج های آگاهی افزا پیرامون نقش حیات بخش اهدای خون، بتوانیم شاهد مشارکت‌های بیشتر جوانان در مراکز اهدای خون باشیم.
 
 حمید علی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران نیز در حاشیه اهدای خون خود گفت: فرهنگ انسانی و نجات بخش اهدای خون، موجب افزایش حس همنوع دوستی و وفاداری نسبت به هم در شرایط سخت می‌شود و امیدواریم پویش زندگی ببخشیم، بتواند موجب شور مشارکت جوانان شود تا با تعمیم این فرهنگ در جامعه، شاهد صحنه‌هایی ناب و پر تکرار از انسانیت و مهربانی باشیم.
 
امیر قلیچ خانی، یکی از متولیان برگزاری پویش «زندگی ببخشیم»، ضمن تاکید بر استمرار این حرکت‌های فرهنگ ساز، گفت: ما در جمع فرزندان شهدا، تصمیم گرفتیم که به خاطر مسیر نجات بخش و نوعدوستی که پدران ما تا حد فدای جانشان در پیش گرفتند، یک کار را برای نجات جان همنوعان خود انجام دهیم که اهدای خون را در بین خیلی از امور، یک تکلیف انسانی و پر از عشق به هم بودن و مهربانی دیدیم.
 

مجید مسلمی معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با تقدیر از راه اندازی پویش زندگی ببخشیم، به نقش جوانان در بهبود شرایط ذخایر خونی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: برای ایجاد یک شرایط پایدار در تامین فرآوردههای خونی مورد نیاز ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستان سطح پایتخت، حضور مستمر جوانان می‌تواند موجب اطمینان بخشی ما در شاهراه حیاتی نظام سلامت باشد‌.
 
بنابراین گزارش، پویش زندگی ببخشیم یک فراخوان فرهنگ ساز از سوی تعدادی از فرزندان شهداست که قصد دارد اهدای خون را به عنوان یک تکلیف همیشگی و نجات بخش در جامعه ترویج بدهد.

انتهای پیام/
 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول