اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

جوانانی که ۱۰ ماه است هر هفته هزار پرس غذا به نیازمندان می‌دهند

پویش همسایه براساس یک حدیث حضرت زهرا(س) ۱۰ ماهی است که توسط جوانانی در شرق تهران راه‌اندازی شده است و آن‌ها هرهفته هزار پرس غذای گرم طبخ و به دست نیازمندان می‌رسانند.

جوانانی که ۱۰ ماه است هر هفته هزار پرس غذا به نیازمندان می‌دهند

حمید حقیقی‌فرد مسئول پویش مردمی «همسایه» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری شرایط بد اقتصادی، گروهی از جوانان شمال شرق تهران بر آن شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزینه‌کرد هدفمند آن، گام‌هایی را در جهت رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند استان تهران بردارند.

پویشی متاثر از حدیث حضرت زهرا(س)

وی با اشاره به اینکه گام اول فعالیت‌های ما با شناسایی دقیق نیازمندان آغاز شد، تصریح کرد: برای کمک‌رسانی‌ها براساس حدیث حضرت زهرا (س) که می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»، شعار برنامه‌های کمک‌رسانی را «اول همسایه بعد خودت» قرار دادیم و برای طبخ غذای گرم برای نیازمندان برنامه‌ریزی کردیم.

طبخ هفته‌ای هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان

حقیقی‌فرد افزود: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی از اسفندماه تاکنون هر هفته طی روزهای دوشنبه و پنجشنبه، در مجموع هزار پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع کردیم. این غذاها میان نیازمندان بومهن، رودهن، پاکدشت، قیامدشت، خاک سفید، هرندی و حومه شهر کرج توزیع شده است. این توزیع به صورت چرخشی انجام شده و هرهفته غذاها به یک منطقه رفته است.

کار بزرگی که ماه رمضان و محرم رقم خورد

مسئول پویش مردمی «همسایه» با بیان اینکه هر پرس غذا در این طرح ۱۵ هزار تومان هزینه داشته است، گفت: بانک اطلاعاتی نیازمندان ما در این حدود ۱۰ ماه به مرور تکمیل شده و هرهفته به افراد بیشتری کمک‌رسانی‌ کردیم. ما در ۳۰ روز ماه رمضان هر شب هزار پرس غذا و در دهه اول محرم هر شب با تعطیل کردن جلسات هیأت، ۲ هزار پرس غذای طبخ و به دست نیازمندان رساندیم.

 


فیلمی از تلاش‌های این نیروهای مردمی

اشتغال‌زایی برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست

وی گفت: دومین طرح ما در قالب این پویش و با کمک خیریه ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست است که بنا داریم ان‌شاءالله تا زمستان کارگاه خیاطی در منطقه تهرانپارس ایجاد کنیم و برای ۵۰ زن زمینه اشتغال و کسب درآمد را فراهم کنیم تا خود بتوانند خرج خانواده خود را در بیاورند. در این طرح با کمک خیرین چرخ خیاطی تهیه می‌شود تا زنان لباس زنانه، روسری و ... تولید کنند.

حقیقی‌فرد گفت: این برنامه اشتغال‌زایی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم به جای رساندن ماهی به دست نیازمندان ماهی‌گیری به آن‌ها آموزش دهیم.

سفره نیازمندان شب عید پر خواهد شد

مسئول پویش مردمی «همسایه» گفت: برای شب عید امسال نیز در حال برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق شامل برنج، گوشت، روغن، ماکارانی و ... هستیم.

طبخ هزار پرس سبزی‌پلو با ماهی برای شب یلدا

وی با اشاره به برنامه شب یلدای این پویش گفت: بنا داریم با کمک مردم در شب یلدا هزار پرس سبزی‌پلو با ماهی طبخ و میان نیازمندان توزیع کنیم. همچنین در قالب پویش همسایه دانش‌آموزی نیز دانش‌آموزان چند مدرسه بنا دارند تا در کنار این غذاها یک دانه انار تهیه و به دست نیازمندان برسانند.

حقیقی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: تقدیر از پرستاران بخش بیماران کرونایی در روز پرستار و همچنین تهیه بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آتی ماست که از طریق صفحه اینستاگرام پویش به نشانی hamsayeh.ngo اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول