اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نجات ۶ صیاد بوشهری پس از ۵ روز سرگردانی در خلیج‌فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات ۶ خدمه موتور لنج صیادی پس از پنج روز سرگردانی در آب‌های خلیج‌فارس حوزه سرزمینی این استان خبر داد.

نجات ۶ صیاد بوشهری پس از ۵ روز سرگردانی در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر عدم بازگشت یک شناور در موعد مقرر و نداشتن ارتباط تلفنی و رادیویی با آنان بلافاصله اقدام‌های لازم صورت گرفت و با توجه به نداشتن موقعیت دقیق صید، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به همراه یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه جهت جستجوی منطقه خورخان و شناور ناجی ۸ از بندر دیر جهت جستجو در منطقه مطاف اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه یک فروند واحد پروازی به همراه کارشناس جستجو و نجات از بوشهر نیز به منطقه اعزام شد گفت: از لحظه اطلاع از موضوع پیام ایمنی بر روی کانال ۱۶ دستگاه VHF از ایستگاه‌های بوشهر، لاور ساحلی، دیر، کنگان و عسلویه به صورت مرتب پخش شد و پیام ایمنی از طریق دستگاه ناوتکس نیز از ایستگاه بوشهر و هرمزگان ارسال شد.

قاسمی با بیان اینکه با هماهنگی لازم اطلاع‌رسانی جهت هماهنگی با کشورهای بحرین و عربستان نیز انجام شد افزود: از طریق تماس تلفنی با مرکز M R C C قطر نیز حادثه اطلاع‌رسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های جستجو ادامه داشت تا اینکه در روز پنجم در عملیات جستجو شناور رؤیت و خبر سلامتی هر شش خدمه موتور لنج توسط بالگرد دریافت شد و بلافاصله شناور ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعلام‌شده اعزام شد و با رفع نقص فنی از شناور درمانده این موتور لنج را تا بندر دیر پشتیبانی کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول