اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور لبنان به «مغالطه‌های» «الحریری» واکنش نشان داد

پس از بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی مأمور تشکیل کابینه لبنان درباره تأیید نام‌های وزرای پیشنهادی، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان اظهارات وارد شده در بیانیه یادشده را مغالطه خواند و آن را تکذیب کرد.

رئیس جمهور لبنان به «مغالطه‌های» «الحریری» واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان، شامگاه امروز (دوشنبه)، به بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان واکنش نشان داد.

این ماجرا از آن جا شروع شد که دفتر اطلاع‌رسانی سعد الحریری صبح امروز در بیانیه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواست که بدون در نظر گرفتن منافع احزاب این کشور، نام وزرای پیشنهادی الحریری را تأیید کند.

دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور لبنان در واکنش به این بیانیه و ضمن «مغالطه» خواندن این اظهارات اعلام کرد: «اعتراض رئیس‌جمهور عون در خصوص روش تقسیم‌ کردن وزارت‌‌خانه‌ها میان گروه‌های مختلف بوده و نام‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار نگرفته‌‌اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور عون به اقدام مأمور تشکیل کابینه [سعد] الحریری در انتخاب یک‌جانبه وزرا و به‌ویژه مسیحی‌ها آن هم بدون توافق با رئیس‌جمهور اعتراض کرده است. رئیس‌جمهور عون به هیچ عنوان نام‌های حزبی را برای وزارت‌خانه‌ای مطرح نکرده و فهرستی از نام افراد را به مأمور تشکیل کابینه نداده است».

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: «فهرست نهایی که مأمور تشکیل کابینه برای تشکیل دولت مطرح کرده با فهرستی که پیشتر درباره آنها با رئیس‌جمهور عون رایزنی شده است، متفاوت است».

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان تأکید کرد: «رئیس‌جمهور عون بحث رایزنی با رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی را مطرح کرد و دغدغه او دست یابی به یک دولت توانمند برای مقابله با شرایط [فعلی کشور] بود آن هم به دور از لج‌بازی یا تحریف حقایق».

روزنامه «الجمهوریه» لبنان پیشتر در این خصوص خبر داده بود که رئیس‌جمهور این کشور به علت عدم رایزنی سعد الحریری با فراکسیون‌های پارلمانی، نام‌های وزرای پیشنهادی او را رد کرده است.

پیشتر، روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز گزارش داده بود که عون از الحریری خواسته است که برای انتخاب وزرای پیشنهادی  با احزاب مختلف در این کشور رایزنی داشته باشد؛ اما الحریری این اقدام را رده بود.

الاخبار خبر در ادامه خبر داده بود که «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به الحریری گفته است که آمریکا به هیچ عنوان حضور حزب‌الله در دولت را چه به‌صورت مستقیم چه از طریق متخصصان نمی‌پذیرد.

«سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل در بیست و دوم اکتبر گذشته (یکم آبان ماه) به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد؛ با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را نهایی و نام خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور تثبیت کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول