اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه عبری‌زبان: پیروزی در هر جنگی برای اسرائیل دشوار است

روزنامه یدیعوت احارونوت در گزارشی به شرایط بد ارتش صهیونیستی و عدم تمایل نیروها برای حضور در یگان‌های رزمی پرداخت و نوشت که با این شرایط پیروزی در هر جنگی دشوار خواهد بود.

روزنامه عبری‌زبان: پیروزی در هر جنگی برای اسرائیل دشوار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارونوت، در گزارشی نوشت که منفعت‌طلبی و ترجیح منافع شخصی و فرار از حضور در یگان‌های رزمی که شاکله اصلی خدمت سربازی را تشکیل می‌دهد، باعث شده تا پیروزی در هر جنگ احتمالی دشوار باشد.

به نوشته عربی۲۱، شیوع کرونا و تلاش‌های برای واکسینه کردن و بحث انتخابات پیش رو، باعث شده است تا مسائل بسیار مهمی که می‌تواند همچون یک ماده منفجره، جامعه صهیونیستی را به خطر بیاندازد، از نظرها و مواضع دور بماند.

این روزنامه تأکید کرد که ویروس کرونا و باقی مسائل دیر یا زود حل خواهد شد، اما مسائل اجتماعی مهم تا ابد باقی خواهند ماند. او افزایش گسست میان متن و حاشیه جامعه صهیونیستی به ویژه در حوزه بهداشت و آموزش عالی و دیگر حوزه‌ها را باعث ترسیم یک جغرافیای مردمی نامتوازن دانست و گفت که در ارتش نیز چنین وضعیتی حاکم است و سربازان تلاش دارند از بخش‌های بی اهمیت‌تر خود را وارد یگان‌های مهم‌تر از جمله یگان سایبری ۸۲۰۰ کنند.

یدیعوت احارونوت سپس افزود: «تهدید اصلی که توجه و اهتمامی بدان نمی‌شود، این است که ارزش جنگیدن که شاکله اصلی خدمت نظامی است به حاشیه رفته و سربازان به جای اینکه به حضور در یگان‌های رزمی تمایل داشته باشند، به دنبال عضویت در مراکزی هستند که سود مالی بیشتری داشته باشد.»

به نوشته این روزنامه چنین شرایطی موجب کاهش روحیه جنگاوری در میان نیروهای ارتش صهیونیستی شده و باعث می‌شود تا کمتر سربازی بخواهد خودش را به خطر بیاندازد و همزمان درک جامعه صهیونیستی نیز تحت‌الشعاع این شرایط قرار گرفته و نوع دید جامعه به خدمت سربازی را تغییر داده است و از این رو یک نیروی نظامی نیاز دارد تا احساس کند که جامعه پشت وی قرار دارد تا بتواند به خوبی بجنگند و در نبود چنین شرایطی پیروزی در هر جنگ احتمالی بسیار دشوار است.

در همین راستا «حزام الاسد» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در مصاحبه‌ای هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران یا هر کدام از کشورهای محور مقاومت را بعید دانسته و در این خصوص گفته است که صهیونیست‌ها متوجه شده‌اند که نیروی و قدرت گروههای مقاومت توسعه یافته و محور مقاومت سلاح‌های بازدارنده در دست دارد و از سوی دیگر شرایط داخلی رژیم صهیونیستی متزلزل است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول