اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

صدیقی: قره‌باغ مسئله اسلام است/ دفاع و جان دادن برای اسلام تعطیل‌بردار نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع، شجاعت و جان دادن از دستورات همیشگی اسلام بوده و تعطیل‌بردار نیست و هر زمان اشرار و ظالمان بخواهند به مسلمانان ظلم کنند، بر همه واجب است که از حق، دفاع و ظالم را مغلوب کنند.

صدیقی: قره‌باغ مسئله اسلام است/ دفاع و جان دادن برای اسلام تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران عصر امروز در اولین آئین یادواره شهدای قره‌باغ در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری، اظهار کرد: شهدای عزیز قره‌باغ در راه حق از جان خود گذشتند و با نجات قره‌باغ از دست ظالمان و غاصبان افتخار بزرگی خلق کردند.

وی گفت: همه مسلمانان جهان در هر جای دنیا و در هر کشوری که هستند و به خدا و پیامبرش ایمان دارند، همه یک امت، ملت و مکتب بوده و در یک جبهه قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دین اسلام، مرز خاکی ندارد بلکه مرز ما عقیده ما است لذا همه ما مسلمانان از هم جدا نیستیم و همه در زیر یک پرچم سرباز هستیم.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: مسلمانان با ایمان و اعتقاد به خداوند از حق خود دفاع می‌کنند و در مقابل ظالم تسلیم نمی‌شوند و باج نمی‌دهند؛ جان می‌دهند اما دین نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد، افزود: خداوند دفاع در مقابل ظالم را واجب کرده است و اثرات آن نیز بیان و تأکید شده که ظلم را نپذیریم و قلدرها را مغلوب کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت دفاع در مقابل تکفیری‌های داعش، بیان کرد: نیروهای تروریست داعش در همه جا به مقدسات حمله می‌کردند و ذات وجودی خود را به نمایش گذاشتند که دفاع در مقابل اعمال آن‌ها موضوع مهمی بود.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه از قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان یاد کرد و گفت: اروپا و آمریکا یک غده سرطانی در قدس ایجاد کرده‌اند و باید بدانیم که قدس متعلق به همه دنیای اسلام است و همانگونه که امام راحل فرمودند مسئله قدس مسئله اسلام است؛ رهبر معظم انقلاب نیز قره‌باغ را مسئله اسلام دانستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته در پیام به حاجی‌ها، در کنفرانس اسلامی و مناسبت‌های مختلف فرمودند که مسئله قره‌باغ آذربایجان به همه مربوط است و هر کس در این راه جان خود را از دست دهد شهید محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: این دفاع و شجاعت و جان دادن از دستورات همیشگی اسلام است و تعطیل‌بردار نیست و هر زمان اشرار و ظالمان بخواهند به مسلمانان ظلم کنند، بر همه واجب است که از حق دفاع و ظالم را مغلوب کنند.

حجت الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم ظلم توسعه یابد، ابراز کرد: جهاد درِ بهشت است و اگر جهاد نباشد دین، حق و عدل نیز نمی‌ماند و فساد در زمین رواج پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره محمد(ص) در فضیلت شهادت، بیان کرد: کسانی که در راه خدا جان خود را از دست می‌دهند و ظالم آن‌ها را شهید می‌کند، در هیچ زمانی خونشان پایمال نمی‌شود و راهشان هرگز گم نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ایران هشت سال در مقابل شرق و غرب و دنیای کفر ایستاد و در مقابل تمام امکانات و سلاح‌های همه دشمنان که بر علیه کشور ما متحد شده بودند، دفاع کرد و در نهایت دیدیم که خون بر سلاح غلبه کرد و همه کفار عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول