اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم صنایع دفاعی ترکیه از سوی آمریکا به دلیل خرید سامانه «اس-400»

وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم یک نهاد نظامی دولتی در ترکیه و رئیس آن به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» ساخت روسیه خبر داد.

تحریم صنایع دفاعی ترکیه از سوی آمریکا به دلیل خرید سامانه «اس-400»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ‌شب به وقت تهران از تحریم رئیس  صنایع دفاعی  ترکیه خبر داد.

منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

پامپئو گفت که آمریکا تعامل با بخش نظامی روسیه از سوی کشورهای دیگر را تحمل نخواهد کرد.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه‌شب به وقت تهران گفت از تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه «ناامید» شده است. وی که پس از نشست کابینه صحبت می‌کرد، افزود: «از آمریکا که هم‌پیمان ما در ناتو بوده انتظار حمایت در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشتیم نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «اقدامات اتخاذشده علیه ترکیه سبب نخواهد شد که از حقوقمان دفاع نکنیم. از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال‌هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

کنگره آمریکا روز جمعه در قالب لایحه بودجه دفاعی مجوز تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه را صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول