اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تکلیف ارزهای تخصیصی دو سال پیش مشخص نیست/ با ارائه دو تذکر کتبی از وزیر صمت توضیح خواستم

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با ارائه دو تذکر کتبی، توضیح وزیر صنعت را در خصوص واردات غیرضروری هم‌چون خلال‌دندان، اره دستی و تراز بنایی خواستار شدم.

تکلیف ارزهای تخصیصی دو سال پیش مشخص نیست/ با ارائه دو تذکر کتبی از وزیر صمت توضیح خواستم

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: با ارائه دو تذکر کتبی، توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت را در خصوص واردات غیرضروری هم چون خلال‌دندان، اره دستی و تراز بنایی خواستارم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت معلوم نیست بر اساس چه مبنای عقلی به واردکنندگان اجازه واردات کالاهای ساده را می‌دهد.

وی اظهار داشت: جای شگفتی است که در شرایط سخت اقتصادی مجوز واردات خلال‌دندان به ارزش ۲۰۰ هزار دلار در سال گذشته صادر شد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: وزیر صمت را به خاطر سلب اعتماد مردم از مسؤولان بازخواست می‌کنیم و ضمن آرزوی موفقیت برای رزم حسینی، از وی این پرسش را داریم که آیا واردات خلال‌دندان اولویت دارد یا واردات دارو و کالاهای اساسی؟

وی خواستار آن شد که وزیرصمت توضیح دهد این دسته از اقلام  نظیر اره دستی، تراز بنایی ، مدادپاک‌کن ، مدادتراش، با چه نوع ارزی وارد و در بازار به چه قیمتی فروخته‌ شده است؟

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: این در حالی‌ است که هنوز تکلیف ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار، ارز کشور که در سال ۹۷ تاراج شد مشخص نشده است؛ هنوز تکلیف تخلف افرادی که برای تفریح با این ارز به ترکیه رفتند و فقط با یک کارت ملی گوشت قرمز وارد کردند، پیگیری نشده است.

وی در ادامه این تذکر را داد که گزارش‌های منتشرشده در زمان وزارت رزم حسینی بوده است و کسی از وزارت صمت به افکار عمومی پاسخی نداده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به وزیر و مدیران وزارت صمت تأکید کرد که در مقابل مردم باید پاسخگو باشند و ادامه داد: وزارت صمت گزارش‌های خود را طی دو هفته درباره این دو تذکر ارسال کند تا تصمیم خود را برای قانع شدن یا نشدن اعلام کنم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول