اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تمامی برگه‌های تردد صادرشده دارای اعتبار است/وخیم بودن وضعیت ۹۵ بیمار کرونایی در گیلان

بنابر اعلام فرماندار شهرستان رشت صدور برگه‌های تردد برای خودروها ادامه داشته و تمامی برگه‌های صادرشده در رشت دارای اعتبار است.

تمامی برگه‌های تردد صادرشده دارای اعتبار است/وخیم بودن وضعیت ۹۵ بیمار کرونایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور، ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد بوده و بعد از گذشت دو هفته از انجام این محدودیت‌ها شهرهای قرمز استان به چهار شهر افزایش دیگر شهرها به نارنجی تغییر وضعیت دادند.

این افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی نشان‌دهنده فعال بودن جدی کرونا در استان بوده و در صورت عدم کامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال قرمز شدن برخی از شهرها وجود دارد زیرا همچنان وضعیت کرونا در استان شکننده است.

بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت و مبارزه با در شهرهای قرمز فقط مشاغل سطح یک و در شهرهای نارنجی فقط مشاغل سطح یک و دو اجازه فعالیت دارند ولی همچنان در بسیاری از شهرها ترددها عادی و این امر منجر به بدتر شدن شیوع کرونا در استان شده است.

علیرغم اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های بستری و تعداد افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان به ۵۶۰ و افراد کرونایی با حال وخیم به ۹۵ نفر رسیده ولی اصناف و مردم در بسیاری از شهرها ازجمله رشت نهایت همکاری را داشته و نتیجه این همکاری تغییر وضعیت کلان‌شهر رشت از قرمز به نارنجی بوده است.

پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی عبور و مرور خودروها از شهر قرمز به نارنجی و بلعکس ممنوع بوده و خودروها در صورت ورود به شهر قرمز یک‌میلیون تومان و ورود به شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند که این امر مشکلاتی را برای افراد  شاغل ایجاد کرد به همین دلیل ستاد مبارزه با این ویروس با صدور کارت‌های تردد برای افراد شاغل مانع از جریمه شدن آنان شده است.

به گفته فرماندار شهرستان رشت، کارت‌های تردد صادرشده برای صاحبان خودرو همچنان دارای اعتبار بوده و برای دیگر افراد که دلیل تردد آنان اجباری شناخته شود کارت‌های تردد صادر می‌شود.

علی فتح الهی می‌گوید وضعیت شهرستان رشت علیرغم قرار داشتن در وضعیت قرمز بسیار شکننده بوده و در صورت عادی انگاری متأسفانه دوباره وضعیت به قرمز تغییر می‌کند.

برپایی مراسمات و دورهمی‌های سنتی خانوادگی در شب یلدا یکی از مواردی که مسؤولان وزارت بهداشت در چند روز گذشته مدام از آن ابراز نگرانی کرده و از مردم درخواست برگزاری این مراسم به‌صورت مجازی را دادند زیرا ممکن است یک فرد ناقل کووید ۱۹ بوده و جان دیگر را به خطر انداخته و ناخواسته منجر به فوت آن فرد شود.

به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال منع تردد خودرو از ساعت ۱۸ و کاهش فعالیت صنوف مختلف را در دستور کار قرار داده و به‌زودی در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ می‌شود.

به گزارش فارس، با همکاری تمامی مردم، کادر درمانی و صنوف مختلف موج سوم حمله کرونا این دشمن خشن و خطرناک در کشور کنترل‌شده و کوچک‌ترین غفلتی ممکن است شرایط را به‌طورکلی تغییر دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول