اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کاشت درخت مثمر در 27 هزار هکتار اراضی شیبدار گلستان/ 110 هزار هکتاری که قرار بود از 17 سال پیش درختان مثمر کشت شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از اجرای طرح «مشارکت در تبدیل کاربری اراضی زراعی شیبدار به باغات مثمر» برای هجدهمین سال متوالی در استان خبر داد.

کاشت درخت مثمر در 27 هزار هکتار اراضی شیبدار گلستان/ 110 هزار هکتاری که قرار بود از 17 سال پیش درختان مثمر کشت شود

مختار مهاجر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه امروز قرار است آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر برگزار شود، اظهار کرد: امروز سه‌شنبه آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی «طرح اراضی شیبدار» با حضور استاندار گلستان و جمعی از مقامات در عرصه‌های شیبدار شهرستان مینودشت و همزمان از طریق ارتباط تصویری ویدئو کنفرانسی با هشت شهرستان دیگر استان برگزار شود.
وی تصریح کرد: غرس نخستین اصله نهال توسط استاندار گلستان، بازدید از گلخانه در حال بهره‌برداری، بازدید از نهالستان توت، بازدید از باغ کلکسیون زیتون و بازدید از باغات گردو و زیتون پیوند شده به روش سرشاخه کاری از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

* آغاز طرح «کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار» از ۱۷ سال پیش در ۱۱۰ هزار هکتار عرصه‌های مستعد استان گلستان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان به واسطه بهره‌مندی از ویژگی‌های مناسب اقلیمی از پتانسیل بالایی در تولید محصولات زراعی و باغی برخوردار بوده است.

مهاجر گفت: در این راستا در پی مطالعات انجام شده و استعدادسنجی صورت گرفته، از سال ۱۳۸۲ طرح «کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار» برای ۱۱۰ هزار هکتار عرصه‌های مستعد استان آغاز شده و طی ۱۷ سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیار ریال، تاکنون ۲۷ هزار هکتار از عرصه‌های مورد نظر به زیرکشت انواع درختان مثمر و گیاهان دارویی رفته است.

* کاشت ۴ هزار هکتار دیگر از عرصه‌های زراعی شیبدار با مشارکت کشاورزان و باغداران استان گلستان

سازمان جهادکشاورزی استان در نظر دارد برای هجدهمین سال متوالی با بهره‌گیری از اعتبارات تخصیصی و توان کارشناسی مجموعه اقدام به کاشت ۴ هزار هکتار دیگر از عرصه‌های زراعی شیبدار با مشارکت کشاورزان و باغداران استان کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: حفظ خاک و حاصلخیزی آن، ایجاد کمربند سبز حفاظتی برای جنگل‌های بالادست، تامین بخشی از روغن خوراکی کشور، افزایش محصولات خشکبار صادراتی و حفظ و ایجاد اشتغال مولد و پایدار، از اهداف مهم اجرای این طرح است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول