اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آغاز فعالیت «پویش قهرمان» من از امروز

دبیر پویش «قهرمان من» از آغاز فعالیت این پویش به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

آغاز فعالیت «پویش قهرمان» من از امروز

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمد یقینی دبیر پویش «قهرمان من» در نشست خبری که امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: پویش قهرمان من به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پیش‌بینی شده است؛ البته این شهید بیش از حد پویش به گردن ما حق دارد و هر کس، هر نهادی و هر شهروندی، وظیفه‌ای در قبال ایشان دارد.

وی افزود: این پویش از امروز تا روز سالگرد حاج قاسم حرکت های مردمی خواهد داشت و قرار است محصولات کودک و نوجوان متناسب با طرح حاج قاسم سلیمانی جمع‌آوری ، عرضه و معرفی شوند و مخاطبان عمومی و مصرف کننده‌ها، خانواده‌ها هستند.

یقینی به اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: این پویش یک ویترین کامل و جامعی از محصولات رونمایی شده و در حال تولید درباره حاج قاسم را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

وی گفت: بحث بعدی مربوط به ترویج گفتمان قهرمان ملی محوری است؛در کشور «قهرمان ملی» و «قهرمان من» کم نداریم؛ منابع زیادی برای معرفی قهرمان و الگو به کودکان و نوجوانان که قشر بسیار اثرپذیر جامعه‌اند، داریم که این گروه کاملاً در دوره‌ای به سر می‌برند که به دنبال قهرمان و الگو هستند و شرایط ذهنی، آینده، شغل و مسیر تحصیلی خود را متناسب با الگوها و قهرمان‌هایی که دارند، می‌چینند.

یقینی افزود: متأسفانه رساندن این قهرمان‌ها و تبدیل‌‌شان به یک محصول رسانه‌ای که قابلیت تبدیل به محصولات پیوست فرهنگی را داشته باشد، موضوعی است که به آن بازارسازی فرهنگی می‌گویند؛ همچنین حرکت‌هایی در این راستا انجام شده که مقداری به گفتمان فرهنگی کمک می‌کند.

دبیر پویش قهرمان من اضافه کرد: گردش ملی محصولات کاراکتر محور یا نمادمحور در دنیا ۲۲۵۰ میلیارد دلار است و در کشورهای پیشرفته ۵ تا ۱۵ درصد GDP را تشکیل می‌دهد که عدد جدی است و رور به روز هم در حال رشد است؛ همچنین به واسطه سبک زندگی انسانی که کاملاً با محتوا،کاراکتر، نماد و یک منبع محتوایی گره می‌خورد، محصولات و خدماتی هم هستند که در زندگی مصرف و ارائه می‌شوند که به آنها بازارسازی فرهنگی می‌‌گویند؛ همچنین در حال حاضر بازارسازی فرهنگی،  ۱۵ حوزه محصولی و ۸ حوزه خدماتی دارد‌ که کاراکتر محور هستند.

وی افزود: در داخل کشور بررسی کردیم حدوداً 35 هزار میلیارد تومان گردش مالی این حوزه در کشور ما است، اما متاسفانه فقط نیم درصد با محتوای بومی‌ است و مابقی با محتواها و کاراکترهای خارجی است که همین می‌شود که 10 کاراکتر اول محبوب کودک و نوجوان ایرانی، آمریکایی است.

دبیر پویش قهرمان من عنوان کرد:  پویش قهرمان من، ۵ گروه محصولی را در حوزه کتاب، نوشت افزار، اسباب بازی و پوشاک پوشش می‌دهد.

وی افزود:  در حال حاضر حدود ۱۵۰ تولید کننده در حوزه حاج قاسم کار انجام داده‌اند اما هدف ما این است که بتوانیم به ۲۵۰ تا ۳۰۰تولیدکننده برسیم حتی با تقدیر‌ها و تشویق‌ها که در این پویش انجام می‌شود.  

یقینی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ محصول با محوریت حاج قاسم موجود است و سعی می‌کنیم افزایش ۲ برابری داشته باشد که خیلی محصولات خوبی هستند تا که 10 روز آینده رونمایی می‌شوند و در حد انبوه تولید می‌شوند.

دبیر پویش قهرمان من گفت: علاقه داریم در این پویش نوجوانان عکس‌های خودشان را یا محصولات حاج قاسم را که می‌بینند و یا دارند را به ستاد پویش ارسال کنند که حرکتی برای یک موج رسانه‌ای ایجاد کند و این پویش یک پایگاه اطلاع‌رسانی دارد که داخل آن تمام موارد از معرفی محصول، مراکز عرضه و مراجعه تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است. 

دبیر پویش قهرمان من افزود: در حال حاضر ۵ فروشگاه آنلاین و ۳۰ فروشگاه فیزیکی و محلی پای کار هستند که امیدواریم با شروع پویش این تعداد افزایش پیدا کند و مراکز عرضه بهتر شود تا سهولت و دسترسی به محصولات حاج قاسم در شرایط کرونایی کشور به راحتی در ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول