اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی به کشور از امشب/هشدار وقوع سیلاب و احتمال لغو پروازها در 6 استان‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی، فردا در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه و استان مرکزی، اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان آب و تاخیر و لغو پروازها، پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور از امشب/هشدار وقوع سیلاب و احتمال لغو پروازها در 6 استان‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: آلودگی هوا تا ظهر فردا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد. 

وی افزود: از اواخر وقت امروز، سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، غرب ایلام و غرب آذربایجان غربی خواهد شد. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 26 آذر این سامانه بارشی تقویت می‌شود و بدین ترتیب در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، همدان، اردبیل، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی بارش خواهیم داشت و به تدریج این بارش‌ها به استان‌های قم، البرز، تهران و قزوین کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 27 آذر علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد، در استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد، اصفهان و سمنان،‌ شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس بارش خواهیم داشت؛ شدت بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در برخی نقاط استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش در استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه است، گفت: در استان‌های ساحلی خزر و همچنین شمال‌شرق کشور افزایش نسبی دما تا پنج‌شنبه خواهیم داشت. 

* هشدار وقوع سیلاب و احتمال لغو پروازها در 6 استان

ضیائیان بیان کرد: با تقویت ‌سامانه بارشی و تشدید بارش از صبح چهارشنبه 26 آذر تا اواخر وقت پنج‌شنبه 27 آذر بارش شدید باران و برف، همراه با رگبار و رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود این شرایط روز ‌‌چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، استان مرکزی، لرستان، جنوب ایلام و شرق کرمانشاه، و روز پنج‌شنبه در جنوب لرستان، نیمه شمالی و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب ایلام حاکم است.

وی بیان کرد: در مناطق ‌مذکور اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان آب، آب گرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه‌، بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، کاهش دید، تاخیر و احتمال لغو پروازها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این راستا توصیه می‌شود ‌پاک‌سازی کانال‌، آبراهه مسیل و رودخانه‌ها، پرهیز از تردد غیر ضروری، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق کوهستانی، آمادگی نیروهای امدادی و ماشین‌های برف روبی و نمک‌پاش به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر، در دستور کار باشد.

* باران فرداشب در تهران

ضیائیان با بیان اینکه شمال خلیج فارس تا روز پنج‌شنبه مواج است، اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو دریای خزر مواج خواهد بود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه ابری، در بعدازظهر همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 6 و 4 درجه خواهد بود. همچنین روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری و بارانی است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد و بجنورد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و زاهدان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول