اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مسئول مغربی: برنامه‌های درسی مربوط به یهودیت، ارتباطی به عادی‌سازی ندارد

مدیر تدوین برنامه‌های درسی وزارت آموزش و پرورش مغرب گفت که تغییر شیوه‌ برنامه‌های درسی و پرداختن به موضوعاتی که برای یهودیان مغرب و تاریخ و فرهنگ آنان، حائز اهمیت است، هیچ ارتباطی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

مسئول مغربی: برنامه‌های درسی مربوط به یهودیت، ارتباطی به عادی‌سازی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری صهیونیستی خبر دادند که وزارت آموزش و پرورش مغرب، پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شیوه‌های آموزشی خود را همگام با صهیونیستها تغییر خواهد داد.

«فؤاد شفیقی» مدیر تدوین برنامه‌های درسی وزارت آموزش و پرورش مغرب گفت که تغییر شیوه‌ برنامه‌های درسی و پرداختن به موضوعاتی که برای یهودیان مغرب و تاریخ و فرهنگ آنان، حائز اهمیت است، هیچ ارتباطی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

شفیقی به پایگاه خبری «هسبریس» مغرب، در توجیه این ادعای خود گفت که بازبینی شیوه‌های آموزشی از چند سال پیش آغاز شده و قرار است در سالهای آتی، این تغییر در سطح ابتدایی و سایر سطوح صورت گیرد.

وی همچنین گفت که دستورالعملهای آموزشی که درباره فرهنگ یهود است، مربوط به سپتامبر گذشته است و درباره یهودیان مغربی است و به همین دلیل، هیچ ارتباطی به تغییرات کنونی در روابط بین‌المللی مغرب ندارد.

در همین ارتباط، «سرژ بردوگو» دبیرکل شورای  یهودیان مغرب هم گفت که «مغرب اولین کشور مسلمان در جهان عرب است که تاریخ و فرهنگ یهود را در برنامه درسی مدارس خود گنجانده است چنین تصمیمی تاثیری چون سونامی  دار»د.

یک مقام  دیگر مغرب در توجیهی در این زمینه گفت که آموزش تاریخ و فرهنگ یهودی برجسته سازی تنوع هویتی در این کشور است. 

مغرب هفته جاری پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان به چهارمین کشور عربی از ماه آگوست  به این سو مبدل شد که با طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

دیوان پادشاهی مغرب شامگاه پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت. اعلام سازش میان کشور مغرب و رژیم صهیونیستی، در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در جهان اسلام برانگیخته است.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول