اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پژوهشگران سلامت جنوب کرمان تجلیل شدند

پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تجلیل شدند.

پژوهشگران سلامت جنوب کرمان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اصغر مکارم در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه اظهار داشت: جمعیت حدود یک میلیونی در جنوب کرمان در یک اقلیم وسیع با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های کشاورزی، تغذیه و پزشکی که حوزه‌های مرتبط به هم هستند، فضا را برای علاقه‌مندان پژوهش فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت علی‌رغم تنگناهایی که داشتیم کسی به دلیل نبود منابع از پژوهش باز نمانده است، افزود: آنچه آینده بشر را تضمین می‌کند، برنامه‌های پژوهشی است و همه کشورهای دنیا تلاش دارد با در دست گرفتن، تحقیقات که زیربنای توسعه سالم و متوازن است در این زمینه عقب نمانند.

مکارم تصریح کرد: در وضعیت کنونی در بحث واکسن کووید 19 تلاش بسیاری در دنیا در حال انجام است از کشورهای توانمند تا جهان سوم همه دست به‌کار شده‌اند و ما هم علی‌رغم گرفتاری‌های خاص کشور برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم که خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و حمایت‌های مقام معظم رهبری توانستیم در بحث درمانی و تحقیقاتی حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحقیقات مسیر آینده یک ملت را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت تحقیقات را به سمتی که دردی از مردم دوا کند برده است، هنر تحقیقات نشان دادن، مسیر صحیح یک پروژه اجرایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: امروز کووید 19 یک معضل جهانی است که علی‌رغم مشکلاتی که بیماری داشت، دستاوردهایی نیز داشته است؛ یکی اینکه رزمایشی بود تا کشور آمادگی خوبی برای مقابله با هر نوع بلایایی کسب کند، طی چهل سال گذشته بعد از دوران دفاع مقدس هیچگاه اینقدر کنار هم قرار نگرفتیم که این بزرگترین حسن این حرکت است که ما را کار آزموده می‌کند.

وی با بیان اینکه موفقیت‌ها و دستاوردهای معاونت تحقیقات دانشگاه قابل تقدیر است، تصریح کرد: جنوب کرمان با لطف خداوند، همکاری مردم و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی موج‌های اپیدمی وضعیت مناسبی داشته است و در حال حاضر از نظر بیماری، جمعیت،  درمان و امکانات و تجهیزاتی که فراهم شده است، می‌توان گفت بهترین وضعیت استان را داریم.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول