اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جمع‌آوری ۱۲۱۵ لاشه پرنده در تالاب میقان/ توصیه مجدد محیط زیست به شهروندان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از جمع‌آوری ۱۲۱۵ لاشه پرنده مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان خبر داد.

جمع‌آوری ۱۲۱۵ لاشه پرنده در تالاب میقان/ توصیه مجدد محیط زیست به شهروندان

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان از اوایل آذرماه در تالاب میقان اظهار کرد: با مشاهده لاشه‌های مشکوک به آنفولانزا، دامپزشکی آزمایشات لازم را انجام داده و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان تأیید شد.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از تأیید دامپزشکی ورود به تالاب ممنوع و تیم‌های پایش مستقر شدند و تاکنون ۱۲۱۵ لاشه جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ تلفات بسیاری در پی داشت؛ به طوری که بیش از ۲۴۰۰ لاشه پرنده جمع‌آوری و دفن شدند که این تجربه تلخ سبب شد تا تیم‌های عملیاتی محیط زیست در این زمینه آشنایی و آمادگی لازم را داشته باشند.

میرزایی بیان کرد: شرایط ایمنی زیستی در دستور کار محیط زیست بوده و کارگروه مدیریت بحران در این زمینه تشکیل و تمهیدات لازم در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: برای تمام افرادی که در تالاب مشغول جمع‌آوری لاشه پرندگان هستند، با هماهنگی مرکز بهداشت واکسیناسیون آنفولانزا انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: دفن بهداشتی لاشه‌ها با نظارت دامپزشکی در عمق ۲.۵ متری در حاشیه تالاب صورت می‌گیرد به طوری که آهک‌پاشی نیز انجام شده تا حیوانات وحشی به لاشه‌ها دسترسی نداشته باشند.

میرزایی از شهروندان درخواست کرد به هیچ عنوان به تالاب میقان نزدیک نشده و با مشاهده هرگونه لاشه پرنده مراتب را به دامپزشکی و محیط زیست شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول