اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی مشکلات ۴ شرکت اقتصادی اصفهان با حضور رئیس دادگستری استان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: در پنجمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان، پرونده و مشکلات ۴ شرکت بزرگ و فعال اقتصادی طرح و بررسی و تصمیمات مهم حمایتی اتخاذ شد.

بررسی مشکلات ۴ شرکت اقتصادی اصفهان با حضور رئیس دادگستری استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی در پنجمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که به صورت مشترک در پرونده‌های بنگاه‌های اقتصادی مطرح و مشاهده می‌شود اخذ سودهای کلان و خارج از ضابطه و مقررات از سوی برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری از فعالان و بنگاه‌های اقتصادی است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان افزود: علی‌رغم صدور رأی وحدت رویه در دیوان عالی کشور در این خصوص که به موجب آن حتی اگر گیرنده تسهیلات توافق و امضا کرده باشد که در قبال دریافت تسهیلات سودی به صورت مرکب و بیش از دستورالعمل مربوطه بانک مرکزی پرداخت کند، این توافق معتبر و قابل استماع نیست، گاهی دیده می‌شود این مهم نادیده گرفته می‌شود.

وی در ادامه به مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری توصیه کرد: این رأی وحدت رویه که در حکم قانون است را در محاسبه سود تسهیلات پرداختی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی به خصوص فعالان اقتصادی رعایت کنند تا نیازی به ورود و انجام اقدامات بعدی از سوی دستگاه قضایی نباشد.

حبیبی در پایان یادآور شد: در این نشست پرونده و مشکلات ۴ شرکت بزرگ و فعال اقتصادی طرح و بررسی و تصمیمات مهم حمایتی اتخاذ شد.

گفتنی است، این نشست با اعلام یک تغییر ساختاری و آیین‌نامه‌ای همراه بود و آن اینکه دبیری ستاد که پیش از این به عهده یکی از معاونت‌های دادگستری استان بود بر اساس آیین‌نامه جدید ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان واگذار شده است که انتظار می‌رود با این تغییر و با توجه به اختیارات قانونی که دادستان داراست پیشبرد اهداف ستاد به نحو مطلوب‌تر و با سرعت بیشتر تحقق یابد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول